خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه خبر داد ؛

جذب 800 معلم دوره ابتدایی در کرمانشاه تا پایان سال جاری/ بیانیه وزارت اطلاعات، فصل الخطاب موضوع مسمومیت دانش آموزان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۳۷۳

مدیرکل آمورش و پرورش استان کرمانشاه از جذب 800معلم دوره ابتدای درسال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، سلمان محمدی، شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران که به مناسبت بزرگداشت هفته معلم برگزار شد، با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در جمعه گذشته اظهار داشت: این آزمون برای جذب معلمان دوره ابتدایی بود که سهمیه استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته افزایشی هفت برابری داشت، به گونه‌ای که امسال ۸۰۰ نفر از طریق این آزمون جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد. 

وی با بیان اینکه سازمان استخدامی کشور مجوز برگزاری آزمون استخدامی برای متوسطه اول و دوم را نیز صادر کرده، اعلام کرد: برای این مرحله هم که زمان آزمون آن بعدا اعلام می شود، ۱۲۰۰ نفر در استان را از طریق آزمون جذب خواهیم کرد.

مدیرکل آمورش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از رسیدگی به اعتراضات معلمان در خصوص طرح رتبه بندی معلمان پس از اجرایی شدن کامل این طرح خبر داد.  

محمدی بااشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: از حدود یک دهه پیش طرح رتبه بندی معلمان در کشور مطرح بود، اما بنا به دلایلی طی این سالها اجرا نمی شد تا اینکه از سال گذشته در دولت سیزدهم به اجرا درآمد. 

وی از طرح رتبه بندی معلمان به عنوان یک اقدام بزرگ یاد کرد و گفت: در استان کرمانشاه نیز تلاش‌های شبانه روزی برای اجرای این طرح انجام گرفت، اما بنا به دلایلی هنوز برای برخی از معلمان اجرایی نشده که در حال فراهم کردن شرایطی برای رتبه بندی آنها نیز هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: اولویت کنونی ما اجرای طرح رتبه بندی برای همکارانی است که تاکنون این طرح برای آنها اجرا نشده و در  مرحله بعد به اعتراضات معلمینی که طرح برای آنها به اجرا درآمده رسیدگی خواهیم کرد. 

وی افزود: رسیدگی به اعتراضات معلمان براساس مدارک و مستندات خواهد بود و تلاش می‌کنیم حق هیچکس ضایع نشود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش به رشد ۱۲۰ درصدی اعتبارات عمرانی این اداره کل طی سال گذشته اشاره داشت و گفت: سرانه فضای آموزشی استان در سال گذشته رشد خوبی داشته است. 

وی تاکید کرد: در راستای توسعه فضاهای رفاهی و خدماتی معلمان نیز خانه معلم شماره سوم شهر کرمانشاه واقع در تاق بستان بزودی افتتاح خواهد شد. 

محمدی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به تحصیل ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس کرمانشاه، اظهار کرد: تعلیم و تربیت این تعداد دانش آموز توسط ۲۶ هزار معلم و همکار فرهنگی در چهار هزار مدرسه و ۱۵ هزار کلاس انجام می‌گیرد. 

وی به نقش مهم معلمین در فرآیند تعلیم و تربیت جامعه اشاره کرد و گفت: فضا، تجهیزات، برنامه و نیروی انسانی چهار عنصر مهم تعلیم و تربیت هستند که اگر سه عنصر اول فراهم شود، اما عنصر چهارم یا همان معلمین نباشند، تعلیم و تربیت شکل نمی گیرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: معلمان ما با سختی های فراوان حتی در دورترین نقاط استان هم مشغول تعلیم و تربیت هستند، لذا باید قدردان آنها باشیم. 

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره ماجرای مسمومیت های سریالی دانش آموزان هم اظهار کرد: فصل الخطاب موضوع  مسمومیت دانش آموزان بیانیه وزارت اطلاعات است که در روزهای اخیر منتشر شد. 

محمدی تاکید کرد: علم قدرت می‌آورد، برای همین دشمنان توطئه های خود را به کف مدارس به عنوان مراکز علم آموزی آورده‌اند تا این مراکز را به تعطیلی بکشانند. 

وی افزود: در این ماجرا حتی برای یک دانش آموز هم مشکل حادی پیش نیامد، لذا ما باید تلاش کنیم تا تعلیم و تربیت به حاشیه نرود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز