خبرگزاری کار ایران

در کردستان؛

کودک ۱۰ ساله سنندجی بر اثر انفجار مین قطع عضو شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۴۹۸

فرماندار سنندج گفت: انفجار مین بر جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در روستای قلقله چتان از توابع بخش مرکزی این شهرستان، ۲ کودک را مجروح کرد که یکی از آن ها تحت مراقبت های ویژه پزشکی است.

به گزارش ایلنا، حسن عسگری شامگاه جمعه با بیان اینکه رانش زمین بر اثر بارندگی‌های اخیر موجب روی سطح زمین آمدن مین باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در این منطقه شده بود، اظهار کرد: این در حالی است که زمین های آلوده به مین در این روستا تاکنون ۲ بار پاکسازی و مین‌روبی شده است.

وی ادامه داد: ساعت حدود ۱۸ عصر دیروز پنجشنبه هفت اردیبهشت، این ۲ کودک بر اثر بی احتیاطی ناشی از عدم شناخت اشیا ناشناس، دچار مصدومیت شده و بلافاصله به بیمارستان کوثر منتقل شدند که حال عمومی یکی از آن ها پایدار بود و ترخیص شد ولی کودک دوم که ۱۰ سال سن دارد، به دلیل قطع هر ۲ دست و جراحات دیگر با سطح هوشیاری ۹ تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار دارد.

فرماندار سنندج با اشاره به فراهم بودن تمهیدات پزشکی و درمانی برای این کودک افزود: روند درمان این کودک در حال پیگیری است.

عسگری با تاکید بر لزوم آگاهسازی کودکان توسط خانواده‌ها در زمینه برخورد با اشیا ناشناس یادآور شد: در صورت مواجهه با هر شی ناشناس، مراتب به دهیاری و یا شورای اسلامی روستا اطلاع داده شود تا تیم های مین‌روب برای بررسی و خنثی سازی به محل اعزام شوند.

وی افزود: فردا یک تیم مین‌روب برای بررسی منطقه واقع در روستای قلقله چتان سنندج، عازم این منطقه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز