خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران:

زمان رسیدگی به پرونده کارگران و کارفرمایان مازندران ۳۴ روزه شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۳۰۳

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگران در این استان طی سال قبل به ۳۴ روز رسید.

به گزارش ایلنا، علی باقری صبح امروز دوشنبه در دیدار تشکل‌های کارگری با نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش کارگران در توسعه اقتصاد جامعه اشاره کرد و گفت: کارگران رکن اساسی رشد تولید در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

وی افزود: مقرر شد در این هفته واحد‌های تولیدی و کارخانجات از کارگران نمونه تجلیل کنند تا منزلت کار ارتقاء پیدا کند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران آموزش و مهارت آموزشی با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای، تشکیل تعاون و تعیین و تکلیف واحد‌ها و تعاونی‌های راکد را از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال‌جاری عنوان کرد و افزود: همه این موارد می‌توانند در ایجاد و حفظ اشتغال کمک کنند همچنین با کمک تعاون و بخش خصوصی می‌توان اقتصاد را مردمی سازی کرد.

وی به وجود ۱۱۷ هزار واحد تولیدی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ۲ میلیون بیمه شده در استان مازندران وجود دارند که یک میلیون آن‌ها مشمول قانون کار هستند.

باقری به فعالیت ۷۰۰ تشکل در استان مازندران اشاره کرد و افزود: این تشکل های کارگری و کارفرمایی به منظور ساماندهی کردن مشمولان قانون کار و رسیدگی به امور صنفی تشکیل شده است.

وی به بهبود فضای وضعیت کسب و کار اشاره کرد و ادامه داد: مازندران در ایجاد اشتغال از کارنامه بسیار خوبی برخوردار است، سال قبل در طرح زیست بوم یک‌میلیون اشتغال در کشور سهم مازندران ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر بود که مازندران توانست ۱۲۰ درصد برنامه را اجرا کند.

باقری به فعالیت ۴۹ کاریابی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: سال قبل ۴ هزار و ۸۰۰ شغل توسط این کاریابی‌ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ۳۵ مراکز مشاوره و‌کارآفرینی در استان مازندران وجود دارد افزود: این مراکز نخبگان، فارغ‌التحصیلان بیکار را به سوی کارآفرینی هدایت می‌کنند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در حوزه روابط کار و حفظ اشتغال مازندران رتبه دوم را کسب کرده است.

باقری افزود: ۱۷ هزار و ۵۲۵ مورد نظارت بر حسن اجرای روابط کار در واحد‌های تولیدی سطح استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به دعاوی بین کارگر و کارفرما از ۵۴ روز به ۳۴ روز رساندیم، افزود: سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل توانستیم آمار مقرری بگیران را به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش دادیم.

 مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۱۴ هزار مورد پرونده سخت و زیان آور سال گذشته بررسی شد.

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۲۵ شرکت برتر مازندران

 در ادامه سید جواد حسینیان  به عناوین برنامه‌های هفته کار و کارگر اشاره کردو گفت: همایش روز کار و کارگر ۱۱ اردیبهشت در استان مازندران برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه محافل انس با قرآن به عنوان پیش برنامه هفته کارو کارگر در چند شرکت مهم استان در ماه مبارک رمضان برگزار شد، افزود: همایش الگوی زن مسلمان ایرانی روز پنج‌شنبه گذشته با حضور ۳۰۰ کارگر زن در شهرستان قائمشهر برگزار شد.

رئیس بسیج کارگری مازندران به اجرای برنامه‌های خودحفاظتی از مجموعه‌های تولیدی استان اشاره کرد که در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.

حسینیان به برپایی میز خدمت تحت عنوان پنج‌شنبه‌های امید اشاره کرد و گفت: هر پنج‌شنبه مدیران مربوطه در مراکز تولیدی حضور یافته و مشکلات را بررسی و مرتفع می‌کنند.

وی توزیع سبدهای کمک‌های مومنانه را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان عنوان کرد و افزود: بسیج کارگری ۸ اردیبهشت در میعادگاه‌های نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند.

حسینیان افتتاح خانه‌های محروم با محوریت شهرستان تنکابن در هفته کار و کارگر خبر داد و گفت:سال قبل ۲۶ منزل مسکونی توسط بسیج کارگری آماده شد.

وی برگزاری جشنواره بومی و محلی با هدف امیدآفرینی و شور و نشاط را از دیگر برنامه‌ها این هفته اعلام کرد و افزود: پویش نذر خون از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

حسینیان به تفاهم‌نامه سازمان بسیج کارگری با سازمان دانش‌آموزی مازندران اشاره کرد و گفت: مقرر شد دانش‌آموزان در قالب اردو از. واحد‌های تولیدی و‌کارخانجات بازدید کرده  تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را از نزدیک مشاهده کنند.

وی نشست‌های جهاد تبیین عنوان دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد و افزود: ۲۵ شرکت برتر استان نشان‌اقتصاد مقاومتی به آنان اعطا می‌شود.

حسینیان افزود: این مراسم ۷ اردیبهشت هم‌زمان با هفته کار و کارگر در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز