خبرگزاری کار ایران

300 میلیارد ریال به پروژه ایستگاه راه آهن همدان اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۲۰۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: یکی از برکات سفر رئیس جمهوری به این استان اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اتمام پروژه ایستگاه راه آهن همدان مصوب شد که تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا از همدان، فرزاد تیموری روز چهارشنبه پس از بازدید از وضعیت ایستگاه راه آهن همدان در کارگروه حقوق عامه با محوریت رفع مشکلات راه آهن غرب کشور افزود: آنچه برای مسیر دسترسی به راه آهن همدان در نظر گرفته شده ساخت جاده‌ای چهار خطه است که برنامه ریزی و اعتبارسنجی آن انجام شده و آینده خوبی برای پروژه وابسته به راه آهن پیش بینی می شود.

زیر ساخت‌های راه آهن غرب کشور تامین شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز با بیان اینکه وضعیت فعلی راه آهن همدان در خور شأن مردم نیست خواستار تامین زیر ساخت‌های لازم رفع مشکلات این ایستگاه شد.

حسن خانجانی موقر گفت: فراهم کردن شرایط لازم با هدف دسترسی راحت مردم از شهر به راه آهن، برقراری امنیت در مسیر، تأمین آب سالم، برق و گاز پایدار ضروری است.

وی همچنین رفع مشکل آنتن دهی، شناسنامه دار کردن رانندگان بین مسیر و تعیین تعرفه ثابت کرایه‌ها، استقرار یک تیم اورژانس برای مواقع اضطراری در ایستگاه را مورد تاکید قرار داد.

دادستان همدان با بیان اینکه گسترش راه‌های ارتباطی یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی است اظهار داشت: وضعیت راه آهن همدان هم اینک چندان در خور شأن مردم نیست و باید هرچه سریعتر مدیران متولی به اوضاع آن سر و سامانی دهند.

خانجانی موقر افزود: یکی از ملزومات، فراهم کردن دسترسی راحت و بهتر مردم به راه آهن است هر چند به گفته مسئولان قرار است چهار بانده شود.

وی تاکید کرد: تا چهاربانده شدن مسیر دسترسی به ایستگاه راه آهن باید نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز، نصب علایم رانندگی، خط کشی و تأمین روشنایی مناسب اقدام شود.

دادستان شهرستان همدان ادامه داد: همچنین با همراهی مدیریت راه آهن غرب کشور، مکانی برای استقرار تجهیزات برفروبی مسیر در زمستان در اختیار راهداران قرار گیرد.

این مقام مسئول قضایی گفت: برخی نارضایتی‌ها از جا به جایی مسافران از شهر همدان تا ایستگاه قطار، مرتبط با خودروهای شخصی از جمله متغیر بودن نرخ کرایه‌ها است.

خانجانی موقر بیان کرد: تا قبل از بهره برداری کامل این طرح باید نسبت به تأمین آب پایدار ایستگاه راه آهن و وضعیت آنت دهی تدبیر شود.

مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور نیز بیان کرد: ، راه آهن همدان ظرفیت خوبی برای توسعه استان می تواند ایجاد کند و اگر مسیر ریلی چندین نقطه به مانند همدان ـ ملایر به یکدیگر اتصال یابد این توسعه چشم گیرتر خواهد بود.

سید سعید ابراهیم‌نژاد افزود: هم اینک از ایستگاه فعلی راه آهن همدان، سالانه ۳۰۰ هزار مسافر به نقاط دیگر جا به جا می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز