خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در دیدار با اصحاب رسانه؛

پرداختن به اختلافات جزئی خبرنگاران را از مسائل مهم باز می‌دارد/ کمبود آب و جمعیت دو مشکل اساسی استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۱۷۵

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دیدار با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه اهالی رسانه باید با افق دید بزرگ، مسائل را پیگیری کنند، گفت: توجه بیش از حد به اختلافات جزئی و منطقه ای خبرنگاران را از مسائل بزرگتر باز می دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه شهرهای مختلف استان که در شبستان امامزاده یحیی(ع) شهر سمنان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاری شغل نیست، یک رسالت خطیر است که اگر کسی جایگاه خود را به درستی بشناسد تاثیر گذاری‌اش دو چندان خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم هم‌ صدا و هم گفتار بودن خبرنگاران استانی، گفت: کمبود آب و کمبود جمعیت از مسائل اساسی استان است که اصحاب رسانه باید به اتفاق به این مسائل بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی پرداختن به مطالبات جزئی هر منطقه را از جمله وظایف خبرنگاری برشمرد و افزود: گرچه پیگیری مسائل منطقه‌ای جزو رسالت خبرنگاران است اما اصحاب رسانه باید با افق دید بزرگتر مسائل کشور را مورد توجه قرار دهند و بیانات حضرت آقا همانند: نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات نوین جهانی را با دقت بیشتر، پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به برخی مشکلات اساسی استان، مانند: آب و جمعیت، تصریح کرد: پرداختن به دعواها و اختلاف نظرهای کوچک باعث شده است تا از بسیاری اولویت‌ها جا بمانیم.

امام جمعه سمنان در تشریح برخی خصوصیات خبرنگاری دینی، گفت: خبر باید" یقینی" باشد و آلوده به شواهد نباشد؛ چه بسا در بسیاری از مواقع مسئولان به واسطه خبر شما به موضوعی حساس می‌شوند و آن را پیگیری می‌کنند.

وی با تاکید براینکه خبر باید بلیغ، گویا و به دور از ابهام باشد، گفت: نَقل یا خبر باید کریمانه و بزرگوارانه باشد و هدف از پیگیری آن، عیبجویی یا مچ گیری نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی همچنین محکم بودن و استوار بودن را از دیگر شاخصه‌های خبرنگاری دینی بر شمرد و افزود: "قول" علاوه بر یقینی بودن باید محکم و استوار باشد و کسی که حرفی را می زند باید تا آخر پای آن بایستد.

محمد تقی قدس رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان در این دیدار با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی تا جایی مطالبه‌گری را رعایت می‌کنند که به نفعشان باشد، گفت: اگر مطلبی با خواست آنها همخوانی نداشته باشد، مانع اطلاع رسانی درست می شوند.

وی افزود: در استان ما قانون حمایت از مظلوم رعایت نمی‌شود و اگر خبرنگاری دنبال احقاق حق خود باشد با او همانند سارقان و جانیان برخورد می‌شود.

رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان ضمن تقدیر از موضع صریح امام جمعه سمنان در مقابل شعار " مرگ بر بی حجاب" در راهپیمایی روز قدس در شهر سمنان،  با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات معیشتی و اقتصادی گریبانگیر عموم مردم شده است و از آن رنج می‌برند، اظهار کرد: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که مسئولان، حواشی را بر اصل مقدم شمرده‌اند و در تریبون‌ها به جای آنکه به مشکلات عمومی جامعه پرداخته شود مسئله حجاب را در اولویت قرار داده‌اند که این امر، مردم را بر سر لج می‌آورد.

در این نشست تعدادی از نمایندگان رسانه‌های استانی به بیان برخی مشکلات و مطالبات مردمی پرداختند. بی توجهی به بناهای تاریخی برخی شهرستان‌ها، کمبودهای حوزه سلامت، عدم توسعه متوازن استان، دخالت در انتصاب‌ها، مشکلات اقتصادی مردم، عدم پاسخگویی برخی مدیران، برخوردهای قضایی نا مناسب با اصحاب رسانه، کم توجهی به حوزه‌های فرهنگی، هنری، عدم نظارت بر دستگاه‌های نظارتی، دور شدن برخی از رسانه‌ها از رسالت اصلی خویش، تبدیل برخی رسانه‌ها به روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و... برخی از موارد مطرح شده از سوی نمایندگان رسانه‌ها و خبرنگاران استانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان بود.

انتهای پیام/
شهربانو خسروی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز