خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گیلان خبر داد؛

کاهش 50 درصدی آورد سد سفیدرود نسبت به سال نرمال آبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۰۸۹

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در گفتگوی زنده رادیویی در برنامه دریچه از کاهش 20درصدی آورد سد سفیدرود نسبت به سال گذشته و 50 درصدی نسبت به سال نرمال آبی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدجواد خانی پور در این برنامه گفت: در حال حاضر در مخزن سد سفیدرود 538 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی آورد سفیدرود نسبت به سال گذشته و 50 درصدی نسبت به سال آبی نرمال، افزود: برای سومین سال پیاپی هست که با کمبود آب مواجه هستیم که این امر در تاریخ ثبت شده سفیدرود سابقه نداشته و متاسفانه رکوردی بی سابقه است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه سیاست گذاری های لازم برای عبور با تنش هرچه کمتر از شرایط کم آبی موجود در شورای حفاظت آب استان گیلان به ریاست استاندار گیلان صورت گرفته است، گفت: دستورات لازم به همه مدیران و فرمانداران توسط استاندار گیلان داده شده است تا با بهره گیری از تجربه موفق قرارگاه جهادی مدیریت آب استان گیلان در سال گذشته سال زراعی جاری را به فضل الهی با خاطرات خوش و سفره های پر محصول به پایان برسانیم.

خانی پور با اشاره به  لایروبی 350 کیلومتری انهار دارای الویت لایروبی تا کنون در استان گیلان  توسط  شرکت سهامی آب منطقه ای ، از کشاورزان گیلانی خواست : رعایت تقویم زراعی و توصیه های سازمان جهاد  کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند و لایروبی انهار بین مزارع خویش را در مدت زمان باقیمانده تا نشاء برنج به پایان برسانند و با این کار مانع از اتلاف آب و باعث تسریع در امر آبرسانی شوند.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در پایان گفت : از عموم کشاورزان پر تلاش گیلانی صمیمانه تقاضا دارم تا مانعی در رسیدن آب به کشاورزان پایین دست در طول هر دوره آبگذاری ایجاد نکنند و همچنین اکیدا از دستکاری دریچه های آبیاری خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز