خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۹۳۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: مراسم افتتاحیه «رویداد گردشگری اردبیل ۲۰۲۳» از روز ۶ تا ۸ اردیبهشت با جشنواره کوچ عشایر در منطقه جعفرآباد مغان برگزار می‌شود که در جریان این رویداد و در قالب جشنواره کوچ عشایر، برنامه‌ها و مسابقات مختلفی چون بازی‌های محلی عشایر، آئین‌های جامعه عشایری، نمایشگاه‌های مختلف محصولات تولیدی، صنایع دستی و چیدمان داخلی آلاچیق‌های عشایر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳  افزود: باید مقدمات این رویداد مهم از سال ۹۸ یعنی زمان انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو آغاز می‌شد اما این کار قبلا انجام نگرفته است و اکنون البته کارها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: معرفی گردشگاه‌های اردبیل و شهرستان‌های استان با همکاری اصحاب رسانه از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنان دست یاری و همکاری همه دستگاه‌های اداری استان را نیز می‌فشاریم.

محمدی ادیب ادامه داد: برای اولین بار ۲۷ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این استان فراهم شده و آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است تا بدون اتلاف حتی یک روز وقت، به نام سرمایه‌گذاران موافقت اصولی صادر شده و با اهلیت‌سنجی کار اجرا و عملیاتی در این بخش شروع شود.

وی افزود: در سال گذشته از سالن استان اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی استقبال خوبی شد و این موافقت‌نامه‌ها در آن فرصت مطرح شد و تاکنون یک سرمایه‌گذار نیز برای اجرای یک طرح در شهرستان مشگین‌شهر اعلام آمادگی کرده و طرح در مرحله مطالعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز