خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبر داد؛

بررسی ۶ هزار درخواست مشاغل سخت و زیان آور در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۴۰۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۶ هزار و ۱۶۲ فقره درخواست تطبیق توسط متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور در سال ۱۴۰۱ در دبیرخانه استان مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد امین بابایی اظهارداشت: در راستای اجرای آیین نامه اجرایی بند۵ جزء (ب) ماده واحده قانون اصلاح تبصره۲ الحاقی ماده۷۶ قانون اصلاح مواد ۷۲ و ۷۷ و تبصره ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ و الحاق دو تبصره به ماده۷۶ مصوب۱۳۷۱-مصوب۱۳۸۰، این دبیرخانه وظیفه تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور استان را بر عهده دارد و امیدواریم در جهت خدمت رسانی به کارگران و کارفرمایان استان موفق عمل کرده باشیم.

وی گفت: با توجه به حجم بسیار بالای درخواست متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور استان از طریق سامانه الکترونیکی مربوطه در سال۱۴۰۱ که صرفاً تعداد ۱۰ هزار و ۸۱۶ درخواست الکترونیکی در مرحله مشاوره بوده، بررسی و درخواست های کامل و واجد طرح در کمیته پایش شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد جلسات برگزار شده کمیته های تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور استان بطور کلی ۱۵۳ جلسه بوده است که از این تعداد ۱۳۹ جلسه کمیته بدوی و تعداد ۱۴ جلسه کمیته تجدیدنظر بوده است.

بابایی بیان کرد: همچنین در ۱۲ ماهه سال۱۴۰۱ در جلسات کمیته های بدوی استانی تعداد ۶ هزار و ۱۶۲ مورد درخواست فرم شماره یک مشاغل سخت و زیان آور متقاضیان مورد بررسی قرار گرفته که نسبت به ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ که تعداد ۴ هزار و ۳۵۵ مورد بوده است به میزان ۴۱ درصد افزایش را نشان می دهد که تعداد درخواست های تایید شده در کمیته های بدوی استانی در سال۱۴۰۱ تعداد ۴۹۰۴ مورد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۱۲ ماهه گذشته در جلسات کمیته های بدوی استانی تعداد ۷ هزار و ۳۶۸ عنوان شغلی مورد بررسی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ در جلسات کمیته های بدوی استانی تعداد ۸ هزار و ۹۳۶  کارگاه مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین در خصوص اعتراضات بررسی شده در جلسات کمیته های تجدیدنظر استانی در ۱۲ ماهه سال۱۴۰۱ گفت: تعداد ۴۸۸ مورد اعتراض بررسی گردید که نسبت به ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ که تعداد ۳۳۴ مورد بوده به میزان ۴۶ درصد افزایش را نشان می دهد که تعداد اعتراضات تایید شده در کمیته های تجدیدنظر استانی در سال۱۴۰۱ تعداد ۲۶۶ مورد بوده است.

بابایی تصریح کرد: در راستای تکلیف مقرر در راستای ماده ۳ آیین نامه اجرایی مربوطه که اعلام میکند کارفرمایان کارگاه های دایر که از تاریخ تصویب آیین نامه تمام یا برخی از مشاغل آنها سخت و زیان اور شناخته شده است مکلفند ظرف دو سال از تاریخ ابلاغ تصمیم قطعی کمیته حسب مورد نسبت به ایمن سازی عوامل و شرایط محیط کار مطابق حد مجاز و استانداردهای مشخص شده در قانون کار و آین نامه های مربوطه در این زمینه اقدام و صفت سخت و زیان آور مشاغل موضوع بند الف ماده یک را حذف و نتیجه را کتبا به کمیته موضوع ماده ۸ آیین نامه برای بررسی و تایید گزارش کنند، از تمامی کارفرمایان مشمول درخواست داریم با هدف سالم سازی محیط کار و حذف آلاینده های غیر مجاز و ارتقای سلامتی نیروی کار به افزایش بهره وری در واحدهای مشمول کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز