خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

آموزش رایگان افراد معلول تحت پوشش بهزیستی کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۳۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز از آموزش رایگان افراد معلول تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز بهزاد غفاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارتقاء مهارت و توانمندسازی افراد معلول و اعضای خانواده آنان، ارائه آموزش رایگان فنی و حرفه ای در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قرار گرفت. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز افزود: با عنایت به اینکه معلولان به واسطه نداشتن مهارت‌های حرفه‌ای، مددجویی و عدم تامین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و اعضای خانواده، بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب‌های فردی و اجتماعی قرار می گیرند، از این رو بر اساس سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای اجرای طرح نذر مهارتی با  برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه مهارت آموزی افراد معلول معرفی شده از اداره کل بهزیستی استان از ظرفیت ها و پتانسیل های آموزشگاههای  فنی و حرفه ای آزاد استان برای ارتقای توان مهارتی افراد معلول و خانواده آنان به صورت رایگان بهره خواهیم برد.

غفاری خاطرنشان کرد: در این راستا، مشوق هایی از طریق ارائه تسهیلات  قرض‌الحسنه اشتغالزا به آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای استان البرز که در این طرح مشارکت دارند، در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز تصریح کرد: اعتقاد بر این است که افراد دارای معلولیت از هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردارند و به‌ عنوان «سفیران مهارتی» الگویی برای سایر افراد محسوب می‌شوند؛ زیرا با غلبه بر محدودیت‌هایی خود، بسیار کارآمد ظاهر می‌شوند و یک فرد بسیار مفید و مؤثر برای جامعه خواهند بود. 

غفاری با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی و حرفه ای معلولان است، اظهار داشت: در حقیقت کسب مهارت های متناسب با شرایط گروه هدف سازمان بهزیستی در ایجاد و پایداری اشتغال، حائز اهمیت بوده و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تاکنون بیش از ١٠٠ استاندارد آموزشی و مهارتی ویژه افراد معلول تدوین کرده که نقش بسزایی در اشتغال آنان ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز