خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا از یاسوج:

گردشگران کهگیلویه و بویراحمد از مرز نیم میلیون نفر گذشت/ مشکلی برای اسکان میهمان نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۳۲۲

مُدیر روابط عمومی اداره کُل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید ۵۵۱ هزار و ۴۰۷ گردشگر و میهمان نوروزی در ۲ هفته گذشته از جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان خبرداد.

"علی اکبر پاک" در حاشیه بازدید از چگونگی خدمات رسانی به میهمانان نوروزی در چشمه بلقیس چُرام به ایلنا گفت: از روز بیست و پنجم اسفند سال گذشته تاکنون نیز ۲۲۱ هزار و ۱۶۳ گردشگر در هتلها، مهمانسراها، مدارس و اقامتگاه های بومگردی استان کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آخرین آمارهای ورودی گردشگران در اماکن گردشگری و مذهبی استان، خاطرنشان کرد : ۲۳ هزار و ۴۱ نفر از جاذبه های گردشگری استان در روز نهم فروردین بازدید کردند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۱۶۸ نفر آمار اقامت رسمی است.

پاک گفت: روستای کریک در شهرستان دنا، منطقه شلالدون باشت، بارگاه حضرت بی بی حکیمه(س) در گچساران، آبشار یاسوج و چشمه بلقیس چرام از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز امسال بوده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مجموعه های گردشگری این استان  را ۱۲۰ مجموعه شامل اردوگاه های تفریحی، خانه های مسافر و بوم‌گردیها عنوان و یادآورشد: ۴۹۰ اتاق، مُتشکل از یکهزار و ۶۱۹ تخت در این استان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

پاک با اشاره به حضور سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان، ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه مُتبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی، آواها و نواهای محلی به  یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز