خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا گلستان:

متهمان کلاهبرداری ۲ میلیارد تومانی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۱۹۵

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: باند فیشینگ کاری که با تبلیغات فریبنده و ارسال لینک جعلی با عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت و ... بیش از ۲ میلیارد تومان کلاهبرداری کردند دستگیر شدند.

به گزارش ایلنای گلستان، سرهنگ سعید تجری اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان، موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

 وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکی پیامکی حاوی لینک جعلی با عنوان ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت دریافت کرده که نهایتاً  منجر به سوءاستفاده از حساب وی و واریز و برداشت  از این حساب‌شده است.

سرهنگ تجری اظهار کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمین این پرونده به‌صورت باندی کار می‌کردند و پس از ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و دسترسی به پنل پیامک گوشی شهروندان و نیز اخذ اطلاعات کارت‌بانکی قربانی ، اقدام به برداشت از حساب‌های آنان می‌کردند.

این مقام انتظامی گفت: در این پرونده پس از کلیک بر روی لینک جعلی توسط شهروند، مبالغ زیادی وارد حساب بانکی وی شده و سپس توسط فرد کلاه‌بردار مجدداً به حساب دیگری منتقل شده که درنهایت ارز دیجیتال خریداری و از طریق یک صرافی آن‌ها را  نقد کرده است. 

سرهنگ تجری تصریح کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی نهایتاً یکی از متهمان در استان فارس و دو نفر در استان گلستان، شناسایی و توسط تیم عملیاتی پلیس فتا استان گلستان دستگیر شدند.

وی گفت: در این پرونده، سودجویان با ارسال لینک جعلی تحت عناوین  ابلاغیه قضایی ، ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت  و ...پس از فریب مخاطبان   بیش از دو میلیارد تومان کلاه‌برداری کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز