خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

امسال وضعیت کشت گندم درگلستان خوب نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۳۱

دبیر خانه کشاورز در استان گلستان گفت: گلستان از قطب های تولید گندم کشور است  ولی متاسفانه امسال تولید گندم دراستان اصلا خوب نیست که پیش بینی می شود فقط ۷۰۰ هزار تن کشت شود.

علیقلی ایمانی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: گلستان در تولید محصولات پاییزه از جمله گندم شرایط مطلوبی ندارد ودر ابتدای فصل کشت محصولات کشاورزی با کمبود کود شیمایی مواجه شدیم به تولید محصولات ضربه شدیدی وارد کرد.

وی ادامه داد: پاییز و زمستان سال گذشته سرد و خشک بود و در آن موقع به دلیل کمبود گاز و برق در منطق شهری برق چاه های کشاورزی قطع می شد. متاسفانه برای چاه هایی دیزلی کار می کردندبرای گازوییل آنها تدبیر اندیشه نشد.

ایمانی تصریح کرد: متاسفانه بخاطر خشک سالی خسارت های زیادی به محصولات کشاورزی استان وارد شد که خسارت ها در شمال استان ۷۰ درصد و جنوب ۲۵ درصد بوده است. تاکنون دولت حمایت خاصی از کشاورزان نکرده است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم ۶۰۰ هزار تن کاهش تولید گندم را داشته باشیم وبخاطر خشک سالی تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.دولت هر چه سریعتر حمایت های لازم را ازکشاورزان انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود که امسال ۷۰۰ هزار تن گندم در گلستان تولید شود و ۵۰۰ هزار تن آن خرید صورت بگیرد. همه باید تلاش کنند تا اشتغال را در بخش کشاورزی حفظ شود و روستاها به عنوان مراکز تولید فعال کشاورزی باقی بمانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز