خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

راه اندازی بازارچه مرزی حسنقلی با گمیشان در آینده نزدیک /استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی برای توسعه گردشگری غرب گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۳۰

نماینده مردم شهرستان های کردکوی،بندرگز و بندرترکمن در مجلس گفت: کشور ترکمنستان با احداث بازارچه مرزی حسنقلی با گمیشان موافقت کرده که منافع ایجاد بازارچه دراین منطقه برای طرف ایرانی بیشتر است.

عبدالجلال ایری درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: قرار بود فاز دوم توسعه ۶ هزار هکتاری سایت میگوی گمیشان توسط شرکت شهرک های کشاورزی با اعتبار هزار و۵۰۰ میلیارد تومان اجرا شود که تا به امروز این‌امر محقق نشده است.

وی ادامه داد: با اجرا شدن این پروژه 2 هزار شغل مستقیم و دو برابر آن شغل غیرمستقیم در استان ایجاد می‌شود که جزو پروژهای اثرگذار کشور است.

وی بیان کرد: آب‌های شور و لب‌شور ظرفیتی بلااستفاده در استان است که می توانیم از آب دریا برای کشت زمین های شور استفاده کنیم.۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان می توان کشت شور ورزی انجام داد که منبع درآمدی برای مردم این منطقه است.

ایری بیان کرد: پیگیر مباحث گردشگری جزیره آشوراده،آبندان کردکوی، منطقه کوهستانی درازنو،دریای ترکمن و بندرگز هستیم.توجه اساسی به صنعت گردشگری به بهبود وضعیت اشتغال،اقتصاد رونق بازار می شود.

وی تصریح کرد: برای فراهم کردن زیرساخت های لازم درحوزه گردشگری باید از ظرفیت سرمایه گذار داخلی و خارجی استفاده کرد وباید تلاش کنیم منطقه غرب گلستان به یکی از مقاصد اصلی سفر تبدیل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز