خبرگزاری کار ایران

محرومیت روستانشینان «سعادت آباد» گچساران از تماشای تلویزیون

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۸۴۷

68 روز است که روستانشینان سعادت آباد لیشتر از توابع شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از دیدن برنامه های تلویزیونی به دلیل سرقت ترانسفورماتور ایستگاه تلویزیونی محرومند، روابط عمومی صدا و سیمای مرکز این استان در اطلاعیه ای تاکیدکرده است که ترانس های برخی ایستگاه های دیگر رادیویی و یا تلویزیونی در گذشته نیز سرقت شدند که شرکت برق استان نسبت به نصب آنها اقدام کرد و تاکنون صداوسیما بابت نصب ترانس های سرقتی هزینه ای پرداخت نکرده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، احمد جوان 25 ساله سعادت آبادی با اظهارتاسف از محروم شدن چهار روستای محدوده سعادت آباد دشت لیشتر گچساران از دیدن شبکه های تلویزیونی در 2 ماهه گذشته، خاطرنشان کرد: 2 ماه پیش ترانس برق ایستگاه صدا و سیما را به پایین انداخته اند و محتویات آن را به سرقت برده اند و باعث شده که مردم دو ماه از تلویزیون محروم باشند.

او معتقدست که امنیت و محل حفاظتی این ترانس مناسب نبوده و به همین دلیل، ترانس را به پایین انداخته اند و داخل ترانس را خالی کرده اند.

"محمدرشید " کشاورز حدود 55 ساله نیز می گوید: مردم نامه برده اند فرمانداری، فرمانداری نامه را به اداره برق ارجاع داده، شرکت برق به صدا و سیما ارجاع داده و گفته ما ترانس را نصب می کنیم ولی هزینه ترانس را باید صداو سیما پرداخت کند.

خانم خانه داری نیز در این ارتباط به ایلنا گفت: ما چهار روستا هستیم که در بلاتکلیفی به سر می بریم، عید سال جدید هم آمد و هنوز مردم آنتن تلویزیون ندارند که بتوانند از برنامه های تلویزیون استفاده کنند و اکنون از شرکت برق و صدا و سیما به این موضوع رسیدگی کنند.

روابط عمومی صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اما در پاسخ به موضوع سرقت ترانس برق ایستگاه تلویزیونی منطقه سعادت آباد لیشتر گچساران تنها به انتشار اطلاعیه زیر بسنده کرد :« ایستگاه سعادت آباد لیشتر گچساران  یکی از زیرساخت های تلویزیونی است که وظیفه پوشش دهی سیگنال های تلویزیونی را انجام می دهد که متاسفانه در ششم بهمن ۱۴۰۱ ترانس آن به سرقت رفته است.

صدا و سیما نیز همانند دیگر مُشترکان برق خانگی و تجاری یکی از مُشترک های شرکت برق است که بعد از سرقت این ترانس مکاتبات اداری لازم با استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداری شهرستان گچساران و مدیرعامل شرکت برق استان از سوی صدا و سیمای استان انجام شد که مکاتبات، اسناد و مدارک نیز موجود است که در این مکاتبات علاوه بر گزارش سرقت ترانس، درخواست نصب ترانس از شرکت توزیع برق استان را نیز انجام داده است.

ترانس های برخی ایستگاه های دیگر رادیویی و یا تلویزیونی در گذشته سرقت شدند که اداره برق استان نسبت به نصب آنها اقدام کرد و تاکنون صدا و سیما بابت نصب ترانس های سرقتی هزینه ای پرداخت نکرده است.

صدا و سیمای استان این آمادگی را دارد تا در صورت تامین ترانس توسط اداره برق استان با تعامل هم دیگر کار نصب آن را در ایستگاه لیشتر گچساران انجام دهد.»

یکی از مسئولان شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد اما تاکید کرد که مسئولیت خرید ترانس برای ایستگاه های تلویزیونی برعهده خود صدا و سیما است.

او که خواست نامش فاش نشود به ایلنا از یاسوج گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان و هر شرکت خدمات رسانی، اعتبارات خاص خود را دارد و اگر قرار باشد ترانس هر دستگاه اجرایی و یا شرکت خدمات رسانی به سرقت برود و شرکت برق نسبت به خرید آن اقدام کند آن وقت باید شاهد ورشکسته شدن این شرکت باشیم.

این مسئول شرکت برق افزود: صدا و سیما باید در این مدت نصب به خرید ترانس اقدام می نمود و اگر ترانس توسط صدا و سیما خریداری شود و در اختیار شرکت برق قرار گیرد در کوتاهترین زمان ممکن، کار نصب آن از سوی شرکت انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز