خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم خبر داد؛

تسهیل اقامت دانشجویان خارجی در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۷۰۲

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اقامت دانشجویان خارجی چهار کشور شامل عراق، لبنان، یمن و سوریه با مذاکرات و پیگیری های انجام شده تسهیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، دکتر هاشم داداش‌پور روز دوشنبه در بازدید از دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و دیدار نوروزی با دانشجویان بین الملل افزود: امکان اقامت در طول تسهیل برای دانشجویان این کشورها در برخی استان ها فراهم شده و به زودی این موضوع به همه نقاط کشور تعمیم داده می شود.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان این کشورها می توانند در هرسال چهار ورود به کشور و خروج از کشور داشته باشند.

وی، دریافت مجوز اقامت به شکل هرساله و الزام به این موضوع را از مشکلات دانشجویان بین الملل عنوان کرد و گفت: در این راستا از طریق مذاکره با چند کشور از جمله سوریه و لبنان این مشکل را از طریق اقامت در طول تحصیل حل شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای دانشجویان خارجی دیگر از جمله افغانستان از سال دوم به مدت سه سال اقامت در طول تحصیل صادر می شود و دانشجویان این کشور نیز می توانند بدون مشکل به ایران ورود کنند و همچنین خروج داشته باشند.

داداش پور گفت: سیستمی کردن روال و فرایند دریافت روادید (ویزا) و درخواست اقامت برای دانشجویان بین الملل را دنبال می کنیم که قبلا به صورت سنتی انجام می شد.

این مسئول در ادامه به درخواست دانشجویان بین الملل برای افزایش مدت زمان مربوط به خروج قطعی در زمان فارغ التحصیلی نیز گفت: مدت زمان ۱۵ روز خروج قطعی دانشجویان فارغ التحصیل شده به سازمان امور دانشجویان بازنمی گردد و قانون تصویب شده از سوی مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: باید این موضوع از طریق مبادی قانونی حل کنیم، البته اذعان داریم این مدت برای تکمیل مدارک از سوی دانشجویان کافی نیست و به نظر می رسد باید ۱۵ روز زمان نیز به این مدت افزوده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز