خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد؛

افزایش ۳۳ درصدی اسکان مسافرین در مراکز اقامتی آذربایجان غربی/ ۱۹ بازارچه صنایع‌دستی در استان فعالیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۲۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از برپایی ۱۹ بازارچه صنایع‌دستی در ورودی‌های شهرهای استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی صفری با اشاره به برپایی  ۱۹ بازارچه صنایع دستی  در استان  گفت: از بین ۳۰۰ رشته شناسایی شده در صنایع دستی کشور، ۸۱ رشته در بخشهای چرم، هنرهای چوب، سفال، فرش، گلیم و رودوزی در استان فعال است.

وی افزود: سه هزار و ۱۶۴ مجوز صنایع دستی در سه حوزه انفرادی، صدور کارت شناسایی و کارگاه در استان صادر شده است.

صفری با اشاره به آمار مسافران نوروزی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد اقامت و اسکان مسافران در مراکز اقامتی ۳۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از اسفند ماه سال گذشته بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی، غذاخوری‌ها، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی با همکاری دستگاه‌های مربوطه آغاز شده است.

به گفته صفری امسال میزان نظارت‌ها ۴۱ درصد افزایش داشته است.

صفری ادامه داد: راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در شهرهای بزرگ استان و برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه نوروزگاه در ۲۶ مکان تاریخی و گردشگری از جمله برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز