خبرگزاری کار ایران

برگزاری نمایش " ما تنها یک زمین داریم " در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۰۷۷

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری نمایش"ما تنها یک زمین داریم " حساس کردن مردم نسبت به حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید مهدی سجاد زاده از برگزاری نمایش " ما تنها یک زمین داریم " توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در نوروز پیش رو خبر داد.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های حوزه اداره توسعه فرهنگ شهروندی، توجه به مسائل زیست محیطی است که در این راستا برای نوروز ۱۴۰۲ یک نمایش به نام " ما تنها یک زمین داریم" تهیه و تدوین شده است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان افزود: این نمایش از دوم لغایت پنجم فروردین ماه در ایستگاه دوم پارک جنگلی ناژوان با همکاری مدیریت این پارک برای عموم مردم بصورت رایگان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایش"ما تنها یک زمین داریم " حساس کردن مردم نسبت به حفاظت از محیط زیست است.

سجادزاده با بیان اینکه آخرین شب اجرای این نمایش با رویداد ساعت زمین، همزمان خواهد شد، ادامه داد: در آخرین شنبه ماه مارس در تمام دنیا رویداد بین‌المللی ساعت زمین برگزار می شود که یکی از شهرهایی هایی که در ایران همیشه چنین رویدادی را برگزار می کرده اصفهان بوده است.

 وی اضافه کرد: در این شب بصورت نمادین یکساعت یکی از اماکن تاریخی یا گردشگری شهر برای احترام به استفاده کم از انرژی های نوینی که به نوعی باعث آسیب به محیط زیست می شوند خاموش می شود و سالهای قبل این رویداد در میدان امام و سی و سه پل رخ داده است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تصریح کرد: نمایش یاد شده بعد از غروب آفتاب و افطار در دو سانس و در ساعت های ۱۹:۳۰ و ۲۰:۳۰ شب به مدت ۳۵ دقیقه برگزار خواهد شد؛ زیرا این نمایش برای اجرا نیاز به تاریکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایش مجموعه ای از ابر عروسک های نوری که داخل آنها لامپ ال ای دی قرار دارد و در تاریکی جلوه خاصی می گیرند، حضور دارند که این عروسک ها بیان کننده داستان پیروزی خیر بر شر است که منظور از خیر محیط زیست و منظور از شر هر آن چیزی که باعث آسیب زدن به محیط زیست و باعث آلودگی بصری و زیست محیطی و هوای شهر می شود، است.

سجادزاده گفت: این اجرا بصورت زنده انجام خواهد شد و برای اولین بار است که این مدل عروسک در اصفهان به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: در گذشته ابر عروسک داشته ایم؛ اما نوری نبوده اند که در این نمایش که تئاتر محیطی است و با فضاسازی که در آن محیط صورت می گیرد ابرعروسک های نوری برای اولین بار به اجرا خواهند پرداخت.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی خاطرنشان کرد: نمایش " ما تنها یک زمین داریم " برای نوجوانان و بزرگسالان جذابیت خاص خودش را دارد و شاید به دلیل بزرگ بودن عروسک ها و اجرا در تاریکی برای کودکان چندان مناسب نباشد.

وی علت انتخاب مکان اجرای نمایش را گستردگی فضای پارک جنگلی ناژوان و تاریک بودن آن محیط، همچنین حضور شهروندان و مسافران نوروزی در این پارک دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست هایی که بر عهده اداره توسعه فرهنگ شهروندی است، اعلام اصول زیست محیطی است که برگزاری کمپین آدم و حوا که افتتاحیه آن طی روزهای آتی و راس ساعت ۱۵:۳۰ در تالار هنر برگزار خواهد شد نیز در راستای کمک به حفظ محیط زیست پیرامونمان در شهرها و مراقبت از رودخانه ها، مراقبت از زیست گاه زاینده رود و حساس سازی همه همشهریان و هموطنان نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی بخصوص در کلانشهر ها است؛ پس در راستای این سیاست نمایش" ما تنها یک زمین داریم " نیز در نوروز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز