خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار:

ظرفیت‌های استان یزد به گردشگران معرفی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۶۷۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در تمامی مناطق استان ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و تاریخی فراوانی وجود دارد که باید شایسته به مسافران و گردشگران معرفی شود.

به گزارش ایلنا، "علی‌ اکبر عزیزی" روز چهارشنبه در سفر به شهرستان خاتم و در بازدید از ایستگاه‌های نوروزی آن افزود: ایام نوروز و تعطیلات فرصتی مناسب است تا جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی هر منطقه به میهمانان معرفی شود.

وی ضمن حضور در چند محل و همچنین بازدید از ایستگاه نوروزی شهرستان از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون برای داشتن بهاری مناسب برای میهمانان و مسافران اقدام شده قدردانی کرد و ادامه داد: پیوست فرهنگی در کنار امور مختلف موضوعی مهم است که باید پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: سال جدید یک فرصت است که بیش از گذشته با همراهی مردم و تلاش جدی مسئولان شاهد تلاش برای پذیرایی مناسب از میهمانان باشیم که همواره یزدی‌ها در این خصوص پیشگام بودند.

همچنین در این سفر و بازدیدها تعدادی از مسئولان شهرستان خاتم به ارائه گزارش در خصوص برنامه‌های نوروزی این شهرستان و آمادگی برای پذیرایی و خدمت به مسافران ارائه و از همراهی مسئولان استان در بخش‌های مختلف فرهنگی و اداری قدردانی کرد.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند و شهر هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله حدود ۲۴۰ کیلومتری مرکز استان یزد و در مرز استانهای فارس و کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز