خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور؛

پتروپالایشگاه آبادان ۱۰۰ درصد به دست متخصصان و کارگران داخلی ساخته شده است/حضور رئیسی در کاروان راهیان نور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۸۶

رئیس جمهوری گفت: پتروپالایشگاه آبادان ۱۰۰ درصد به دست متخصصان و کارگران ایرانی ساخته شده و جلوه ارزشمندی از ما می‌خواهیم، ما می‌دانیم و ما می‌توانیم است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سید ابراهیم رئیسی امروز دوشنبه ۲۹ اسفندماه در آیین بهره‌برداری بخش نخست فاز دوم پالایشگاه آبادان اظهار کرد: بهره‌برداری فاز دوم پالایشگاه آبادان در روزی صورت می‌گیرد که ملت ایران در این روز انگلیسی‌ها را از صنعت نفت ایران اخراج کردند تا با دست توانای متخصصان و کارگران خودشان این صنعت را اداره کنند.

وی افزود: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به غلط تصور می‌کنند که فقط آن‌ها توانایی انجام کارهای مهم و پیچیده را دارند و این تصور را در رفتارشان نسبت به دیگر ملت‌ها اعمال و آنها را تحقیر می‌کنند، اما امروز ما در پتروپالایشگاه آبادان شاهد جلوه ارزشمندی از ما می‌خواهیم، ما می‌دانیم و ما می‌توانیم ملت ایران هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در پالایشگاه آبادان شاهد بخشی هستیم که بیش از ۱۰۰ سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، گفت: امروز همچنین شاهد بخشی هستیم که ۱۰۰ درصد آن به دست توانای متخصصان و کارگران ایرانی احداث شده و در کنار پالایشگاه نامدار آبادان، در واقع یک پالایشگاه آبادان دیگر آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۴ درصد از این پروژه که سخت‌ترین و مهم‌ترین بخش راه‌اندازی پالایشگاه بود، در یکسال گذشته اجرا شده است.

رئیس جمهور همچنین بعد از آیین بهره‌برداری از پتروپالایشگاه آبادان با همراهی علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در جمع کاروان‌های راهیان نور در یادمان شهدای کربلای ۴ حضور یافت و نماز ظهر و عصر با حضور جمعی از اعضای کاروان‌های راهیان نور به امامت وی اقامه شد.

رئیس جمهور در یادمان شهدای کربلای چهار “علقمه” با ادای احترام به مقام شامخ شهدای بخصوص شهدای غواص با جمعی از اعضای کاروان‌های راهیان نور گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز