خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به پرونده عاملین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۳۱۴

آخرین دفاع متهمین در دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عاملین مشارکت در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز اخذ شد و رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور رای دادگاه در مهلت قانونی مطابق ماده ۴۰۴ قانون آئین دادرسی کیفری و پیش از اتمام سال خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از دادگستری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی پنجشنبه با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در ۱۰ جلسه در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز با حضور همه متهمین، وکلای مدافع آنان و شکات پرونده برگزار شد، گفت: روند رسیدگی به این پرونده حساس از هجدهم بهمن ماه آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه هر پنج متهم پرونده مذکور از اتباع بیگانه و عضو گروه تروریستی داعش هستند، اظهارکرد: همه متهمان از حق داشتن وکیل برخوردار بودند و با توجه به عجز آنان از معرفی وکیل تعیینی، وکلای تسخیری مسئولیت دفاع از آنان را برعهده داشتند و در مقاطع زمانی مختلف با متهمین ملاقات داشتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه تعداد دیگری از متهمین مرتبط با این پرونده که رسیدگی به اتهامات آنان قرار بود در استان تهران و سایر استان‌ها انجام شود با عدم صلاحیت به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز واگذار شد گفت: پیش از این نیز دو تن از این متهمان در جریان رسیدگی به پرونده به عنوان مطلع در دادگاه حاضر و اظهارات آنان اخذ شد.

حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسوولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز