خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری استاندار زنجان عنوان شد؛

امکان استفاده ازمنابع مولد سازی در حوزه اجرای طرح‌های آبرسانی استان/ گرانی مسکن با تورم رابطه مستقیم دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۱۹۵

استاندار زنجان، با اشاره به امکان استفاده از منابع مولد سازی در حوزه طرح‌های آبرسانی در استان و پیشرفت در حوزه احداث مسکن، گفت: شاهد تورم در کشور هستیم و این تورم رابطه مستقیم با گرانی مسکن دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق برنامه ریزی‌های مسئولان استانی با توجه به شاخص های کشوری در خصوص رشد 8/7 درصدی طی سال آینده، اظهار داشت: برای جذب سرمایه گذاری در حال ایجاد زیر ساخت‌های استانی برای سرمایه گذاری پایدار هستیم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه دولت وظیفه ایجاد زیر ساخت‌ها در استان را دارد، ادامه داد: زیرساخت های شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده، اطلس سرمایه گذاری و در حال تدوین و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی استان نیز جزو الویت‌ها و اقدامات مهم در راخصوص مرکز سرمایه گذاری استان در حال انجام است.

وی، با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار در حوزه کشاورزی و ایجاد صنایع بزرگ استان با همراهی چینی‌ها در سال آینده شاهد راه اندازی یک صنعت بزرگ  با اشتغال‌زایی بالا در استان خواهیم بود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی با تغییراتی در حال تدوین است، تاکید کرد: اطلاعات اطلس سرمایه گذاری و نقشه مهندسی فرهنگی استان در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

افشارچی، با اشاره به حوزه رونق تولید و سرمایه گذاری مطلوب میلیاردی انجام گرفته در استان، تصریح کرد: مطالبه گری وظیفه خبرنگاران برای تغییرات شاخص‌ها  در استان است.

وی، با اشاره به وجود رشد راه اندازی شرکت های دانش بنیان در استان، گفت: در حال حاضر 95 شرکت دانش بنیان در زنجان فعالیت می‌کند.

افشارچی، با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال در استان، اقدامات اساسی در راستای راه اندازی گلخانه های هوشمند انجام شده است، گفت: استان زنجان جزو استان‌های با نرخ کم بیکاری به جهت اشتغال افراد بیکار در اجرای نهضت اقدام ملی مسکن در سطح کشور بوده است.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه شاخص گرانی تورم است که استان زنجان در این خصوص به عنوان استان 29 کشوری رتبه بندی شده است، تاکید کرد: عدم همخوانی عرضه و تقاضا باعث گرانی مسکن در استان شده است.

افشارچی، با اشاره به رفع مشکلات گرانی مسکن و کمبود زمین در زنجان و الحاق زمین به اراضی و محدوده شهری، گفت: هدف از الحاق زمین 160 هکتاری لیل آباد نیز به محدوده شهری در این راستا بوده است.

وی، با اشاره به اینکه استان زنجان تا به امروز با وجود رود قزل اوزن احساس کم آبی زیادی نداشته است، گفت: در حال رایزنی برای احداث سد های کوچک و ساماندهی و کنترل  آبهای سطحی و اتمام دو سد بزرگ مراش و بلبوین را بعنوان الویت ها در اجرای طرح های آبرسانی در استان پیگیری می کنیم.

افشارچی، افزود: به محض تامین اعتبار عملیات آبرسانی از بالا دست سد تهم و کینه ورس اجرایی می شود.

استاندار زنجان، با اشاره به امکان مولد سازی در حوزه آبرسانی در استان و پیشرفت احداث مسکن، گفت: شاهد تورم در کشور هستیم و این تورم رابطه مستقیم با گرانی مسکن دارد.

 افشارچی، آورده بالای متقاضیان مسکن را در تحویل واحد های مسکونی مهم ارزیابی کرد و گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی در حال تحویل است و هر سه ماه یکبار برنامه تحویل مسکن در استان خواهیم داشت.

وی، با اشاره به اهمیت ایجاد امنیت در راستای مسمومیت دانش آموزان در سطح استان و کشور برای مقابله با جنگ ترکیبی، گفت: مورد حاد در مسومیت و بستری دانش آموزان استان زنجان نبوده است.
 

امکان استفاده ازمنابع  مولد سازی در حوزه اجرای طرح‌های آبرسانی استان/ گرانی مسکن با تورم رابطه مستقیم دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز