خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد؛

ضرورت اولویت تشکیل اتاق گفت ‌وگوی جامعه کارگری در زنجان/ کارگران در لیل آباد زنجان صاحبخانه می‌شوند/ ریشه بخشی از نارضایتی ها اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۱۶۶

استاندار زنجان، تشکیل اتاق فکر تشکل‌ها و جامعه کارگری استان را در راستای رفع مشکلات این حوزه مهم ارزیابی کرد و گفت: تشکیل اتاق فکری با عنوان اتاق گفتگوی جامعه کارگری و کارفرمایی بزودی جزو الویتهای مسئولین استان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر نجاری، شامگاه دیروز (24اسفند) در جلسه دیدار دبیر و هیأت اجرایی خانه کارگر استان با استاندار زنجان، با اشاره به مهیا بودن زیر ساخت های آموزشی، رفاهی، تفریحی، درمانی و ... همراه با تخفیف برای ارائه خدمات به افراد عضو در خانه کارگر، اظهارداشت: دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر زنجان دارای 400 دانشجو در رشته های مختلف در حال آموزش به متقاضیان است.
 

ضرورت اولویت تشکیل اتاق گفت ‌وگوی جامعه کارگری در زنجان/ کارگران در لیل آباد زنجان صاحبخانه می‌شوند/ ریشه بخشی از نارضایتی ها اقتصادی است

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت‌های آموزشی مناسب در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر استان وجود دارد، ادامه داد: در صدد انتقال این دانشگاه از شهرک صنعتی علی آباد به مرکز استان هستیم.

وی، با اشاره به اینکه تشکل صنفی خانه کارگر در راستای مطالبات کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی صنعتی استان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این مجموعه مطالبات این افراد را به صورت صنفی پیگیری می‌کند.

نجاری، با اشاره به اهمیت دسترسی سریع‌تر مسئولان به آمار و داده‌های خانه کارگر استان، افزود: با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و دسترسی بهتر و بیشتر مسئولان استان به این آمار و اطلاعات صنفی شاهد خطای کمتر در حوزه‌های صنفی در راستای حل مشکلات و توسعه اقتصادی اجتماعی استان خواهیم بود.

به گفته وی ریشه بخشی از نارضایتی‌ها در سطح کشور و استان اقتصادی و یا از نحوه عملکرد مسئولان است.

نجاری، با تاکید بر اهمیت تشکیل یک اتاق فکر در این خصوص، یادآورشد: استان زنجان می‌تواند با اتخاذ این تدابیر به عنوان استان پایلوت کشوری در به حداقل رساندن تنش های جامعه کارگری و کارفرمایی نقش موثر در کشور داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان، همچنین با اشاره به پیشگیری و یا به حداقل رساندن  حوادث ناشی از کار در واحدهای صنعتی و تولیدی استان، گفت: تشکل خانه کارگر استان آمادگی در خصوص برگزاری دوره های مختلف دراین خصوص و دیگر موارد را برای حفظ سلامتی کارگران واحد های تولیدی را دارد.

وی، با بیان اینکه مجموعه کارگران و کارفرمایان در کنار هم می توانند در راستای توسعه و رونق تولید گامهای اساسی بردارند، اضافه کرد: وقتی کارگر و کارفرما مقابل هم باشند فضا برای قشر کارگر و کارفرما تنگتر می شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان، با اشاره به وجود برخی ضعف ها در قوانین کار و یا در نحوه و اجرا و عملکرد شورای های کار در برخی واحدها، تصریح کرد: رفع مقاومت برخی کارفرمایان برای انتخابات کارگری و شورای کار حائز اهمیت است.

 نجاری، تامین آورده اولیه تامین مسکن کارگران را با این وضعیت مهم عنوان کرد و گفت: تامین آورده اولیه مسکن برای بسیاری کارگران سنگین و یا غیر ممکن است.

به گفته وی، روند شغل یابی و شروع به فعالیت در واحد های تولیدی برای افراد متقاضی کار، در مراکز کاریابی توام با چالشهای جدی است؛ به نظر می رسد باید در این زمینه چکش کاری بیشتری توسط متولیان انجام شود و با نظارت و یا حذف دریافت اولین حقوق جذب شدگان توسط مرکز کاریابی راهکارهای اساسی صورت بگیرد. چرا که در صورت شروع به فعالیت فرد متقاضی حقوق اولین ماه این افراد به مرکز کاریابی تعلق می گیرد دومین حقوق برای فرد متقاضی و سومین ما نیز احتمال بیکاری و عدم پرداخت حقوق وجود دارد در نتیجه این موارد افراد جامعه را با مشکلاتی مواجه می کند.

نجاری، با تاکید به فراهم کردن زیر ساخت های سرمایه گذاری، اشتغال و بهبودی  وضعیت و شرایط اقتصادی کارگران، گفت: امیدواریم بزودی شاهد رشد و اقتصادی و رونق بیشتر از پیش تولید و توسعه در استان باشیم.

محسن افشارچی، نیز بعد از ارائه نظر اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر زنجان، با اشاره به اهمیت تشکل خانه کارگر به عنوان محرکی بین حاکمیت و اقشار و صنوف مختلف جامعه، اظهار داشت: دراستان زنجان استفاده از ظرفیت تشکل های صنفی و انجمن ها مهم و اساسی است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه مجموعه ای از شبکه های اجتماعی، تشکل های کارگری و انجمن ها در حوزه های مختلف استان به صورت پر رنگ در کنار هم در رفع مشکلات در راستای توسعه استان و کشور گام بر می دارند، تصریح کرد: جامعه کارگری دارای ارزش و اعتبار بالا در جامعه است.

به گفته افشارچی ، اعتماد بین حاکمیت و صنوف جامعه حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به ایجاد زیر ساخت های تامین مسکن کارگران جوان، در زنجان خبر از اتخاذ تدابیر خاص برای تشکل‌ها و جامعه کارگری استان داد و گفت: در آینده نزدیک در اراضی لیل آباد زنجان زیر ساخت های مسکن کارگران جوان در نظر گرفته می شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه مسکن کارگران در الویت قرار می گیرد، تاکید کرد: با توجه به حضور پر رنگ اقشار و جوانان اقشار مختلف کارگری زنجان ضروری است تدابیر برای ایجاد زیر ساخت های مسکن کارگری در زنجان اتخاذ شود.

افشارچی، با اشاره به اینکه در حوزه کاهش حوادث کار در واحد های تولیدی صنعتی در سالهاری اخیر اقدامات اساسی در استان صورت گرفته است، تاکید کرد: با برنامه ریزی مدون می توان تدابیر بهتری نیز اتخاذ کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز