خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد

اختصاص 80 درصد بودجه به بخش عمرانی شهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۷۰۲

رئیس شورای شهر شیراز گفت: لایحه بودجه کمتر از رقم مصوب بوده است اما در بررسی کمیسیون های مختلف شورا به رقم 23 هزار 500 میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری در نشست خبری افزود: دخل و خرج مالی شهرداری شیراز در سال 1402 در دو بخش درآمد و هزینه ای به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۴هزار ۱۴۰میلیارد تومان هزینه های جاری  سال آینده را با حدود ۱۷/۶ درصد بودجه را به خود اختصاص می دهد عنوان کرد: بودجه های عمرانی با 80 درصد و رقمی بالغ بر 18 هزار میلیارد و۵۵۰ میلیارد تومان بدهی عمرانی معادل ۲/۴درصد  از کل بودجه را به خود  اختصاص می دهد.

به گفته طاهری این بودجه نسبت به سال قبل با رشد  53درصدی مواجه است اما در مقایسه با متمم بودجه رشد 31 درصدی را شاهد هستیم.

توجه ویژه به شهر به شبراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، توجه به  محلات محروم به منظور دسترسی به میانگین خدمات سطح شهر و محرک توسعه، ایمنی و تاب آوری شهری، احیا باغ‌ها و توسعه فضای سبز، توسعه پروژه‌های هوشمندسازی در شهر به منظور تسهیل ارایه خدمات، مدیریت هزینه در شهرداری با در نظر گرفتن بودجه جاری  بدون تغییر در مبنای حقوق و دستمزد، اهتمام به پرداخت بدهی معقوق شهرداری بخصوص در بخش عمرانی و استفاده از ظرفیت درآمد پایدار و کاهش وابستگی به وام و اوراق  محورهای هشتگانه‌ای بود که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به از آنها به‌ عنوان سر فصل‌های بودجه سال آینده یاد کرد. 

طاهری با بیان اینکه شهر شیراز راه طولانی را در پیش دارد و بودجه یکساله نمی‌تواند پوشش همه نیازهای شهر شیراز  و عقب ماندگی سنوات گذشته را جبران کند اظهار امیدواری کرد با گام‌های شورا و دستگاه‌های خدمات رسان شیراز به نقطه مطلوب برسد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اختصاص بودجه به مباحث فرهنگی تصریح کرد: سهم بودجه اجتماعی و فرهنگی شهرداری شیراز  در سال آینده ۲هزار 200 میلیارد تومان بوده است و صرفا به‌عنوان موضوعات اجتماعی و فرهنگی  پرداخت می‌شود.  

رئیس شورای شهر شیراز  معتقد است بالغ بر 4هزار ۴۰۰میلیارد  تومان مربوط به کالبد و شهرسازی است و ۲هزار ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به محیط زیست و خدمات شهری است و ۷هزار ۳۵۰میلیارد تومان خدمات حمل و نقل است. 

طاهری خاطر نشان کرد: بودجه بخش فرهنگی و اجتماعی نسبت به تغییرات متمم  بودجه ۲۴۹درصد را شاهد هستیم. 

 وی در پاسخ به سئوالی درباره نور پردازی‌های سطح شهر تصریح کرد: بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان برای اصلاح و نور پردازی‌ها برای پل‌های  عابر پیاده شهر  اختصاص دادند. 

رئیس شورای اسلامی شهر از ایجاد بانک زمین به عنوان یکی از تغییرات اساسی در شهرداری شیراز خبرداد و گفت: سنوات قبل از محل زمین برای تهاتر و تامین بودجه استفاده می‌شد که امسال با یک تغییر با عنوان ایجاد بانک زمین، املاک بزرگ و ارزان قیمت بعنوان ثروت شهرتوسط شهرداری خریداری می‌شود که رقم خرید زمین در بودجه سال آینده ۸۰۰ میلیارد  تومان در نظر گرفته شده است. 

وی به شهردار شیراز پیشنهاد داد که جدولی از دیون، تسهیلات شهرداری در دوره‌های  شش گانه مختلف مستند و منتشر کند چرا که این موضوع تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است. چرا باید وام‌هایی که طی چهار سال پرداخت می‌شد اکنون باید چندین برابر پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز