خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان:

بهره‌برداران مراتع استان مرکزی نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۵۵۰

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه حدود 40 هزار مرتعدار در استان مرکزی فعالیت می‌کنند، گفت: بهره‌برداران مراتع این استان تا پایان سال جاری فرصت دارند نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، عبدالحسین محمدی افزود: با توجه به بخشنامه‌های ابلاغی از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور در خصوص تمدید پروانه چرای دام، تعیین جایگزین مرتعدار متوفی، تهیه و بازنگری طرح‌های مرتعداری و تأکید دفتر امور مراتع مبنی بر عدم تمدید مهلت در این موارد، ضروری است مرتعداران نسبت به تمدید پروانه چرا، تعیین جایگزین متوفی اقدام کنند.

وی ادامه داد: آخرین مهلت تمدید پروانه چرای دام 29 اسفند ماه سال 1401، تعیین جایگزین مرتعدار متوفی 11 مرداد ماه سال 1402 و تهیه و بازنگری طرح مرتعداری 4 اردیبهشت سال 1403 است. پس از سپری شدن مهلت‌های اعلامی، افرادی که اقدامات لازم را انجام نداده باشند، بدون هیچگونه ارفاق مشمول فصل چهارم اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور شده و پروانه آنان باطل و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: این افراد می‌توانند برای تمدید پروانه‌های خود به ادارات منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های مربوطه خود در سطح استان مراجعه کنند.

محمدی به وضعیت و وسعت عرصه‌های منابع‌طبیعی استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع‌طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز