خبرگزاری کار ایران

نخستین حادثه چهارشنبه سوری در یزد، یک مصدوم ۱۲ ساله بر جا گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۲۳۷

مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت های پزشکی یزد گفت: چشم پسر بچه ۱۲ ساله در نخستین حادثه چهارشنبه سوری استان بر اثر انفجار ترقه، آسیب دید.

به گزارش ایلنا، سید حسین طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این حادثه ساعت ۱۴:۳۷ امروز رخ داد که در آن انفجار ترقه، موجب تروما به چشم چپ یک پسر ۱۲ ساله در یزد شد.

وی افزود: این پسر بچه بعد از خروج از مدرسه و در مسیر منزل ترقه به چشمش برخورد می‌کند و به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل می شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس یزد اظهار کرد: این حادثه در ۲۰ متری اسکان جنب مرکز بهداشت اتفاق افتاد.

واژه چهارشنبه سوری از ۲ واژه چهارشنبه به عنوان یکی از روزهای هفته و سوری به معنی سرخ ساخته شده است.

آتش بزرگی تا صبح زود و برآمدن خورشید روشن نگه داشته می شود که این آتش معمولا در بعد از ظهر زمانی که مردم، آتش روشن می کنند و از آن می پرند آغاز می شود و در زمان پریدن می خوانند "زردی من از تو، سرخی تو از من" در واقع این جمله نشانگر یک تطهیر و پاک سازی مذهبی است که واژه سوری به معنی سرخ به آن اشاره دارد.

متاسفانه این مراسم، طی سالهای اخیر از محتوای اصلی خود خارج شده و برخی افراد با به خطر انداختن جان خود و دیگران، گاها چهارشنبه آخر سال را تلخ می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز