خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲ شیراز مطرح کرد؛

جانمایی و نصب المان ها در ۵ نقطه منطقه دو

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۱۳۲

شهردار منطقه ۲ شیراز از جانمایی و نصب المان هایی در ۵ نقطه منطقه دو خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد تولائی شیرازی در نشست خبری افزود: با گل کاری، احداث فضای سبز و درختکاری فضای دل نشین و مفرحی در نوروز امسال خواهیم داشت.

تولایی همچنین به آماده باش کامل پرسنل شهرداری منطقه ۲ تا پایان تعطیلات نوروزی برای خدمت رسانی به شهروندان و مهمانان نوروزی تاکید کرد. وی افزود: مساجد و مدارس در ایام نوروز برای مساعدت به مهمانان نوروزی همراهی کنند.

شهردار منطقه ۲ شیراز گفت: چشم انداز سال آینده رشد ۲۰۰درصدی در تعداد پروژه های عمرانی و زیر ساختی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار است.

تولایی ادامه داد: این منطقه با۴ هزار۳۰۰ هکتار بزرگترین منطقه در بین دیگر مناطق است که هزار و ۸۰۰ هکتار محدوده خدماتی دارد و ۵۸۰ هکتار آن بافت فرسوده است.

وی همچنین درباره تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ نیز گفت: امسال ۱۱۵ درصد تحقق بودجه و ۱۲۰ درصد ماهیانه وصول شده است که با احتساب متمم ۸۵ درصد بودجه جاری محقق شده است.

تولائی افزود: همچنین ۵۱ قرارداد منعقد شده است که ۳۹ قرارداد در تشریفات مناقصه است.

شهردار منطقه دو شیراز  با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در حوزه وصول مطالبات منطقه در حوزه درآمد پایدار بوده است، بیان کرد: با برنامه ریزی منسجم دستگاه های دولتی، انتظامی و بانک ها مطالبات مشخص شد و ۹۰۰ میلیارد تومان شناسایی شد که در مرحله اول ۶۰۰ میلیارد تومان ثبت و برای سامانه ارسال شد.

شهردار منطقه ۲گفت: در حوزه معاونت فنی و شهرسازی در منطقه نیز از ابتدای سال تاکنون ۲۲۴ مورد موافقت اصولی ، ۳۶۰ مورد پروانه ساختمانی و ۳۹۵ مورد پایان کار، ۲۸۲ مورد عدم خلاف و ۲هزار و ۳۲۰ مورد استعلام غیر آپارتمانی داشتیم.به گفته تولائی میزان وصولی از میمزی حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده است که برای منطقه پایدار سازی درامد انجام شده است.

شهردار منطقه دو با اشاره به تلاش توسعه عدالت اجتماعی در منطقه بیان کرد: به عمق محلات نفوذ و نیاز ها را شناسنامه دار و دسته بندی کردیم و براساس درخواست های مردمی نیازهای را بر اصول علمی مبنتی و دسته بندی کردیم.

وی یادآور شد: توسعه عدالت اجتماعی و خدمت صادقانه به شهروندان سرلوحه فعالیت های شهرداری منطقه ۲است

تولائی افزود: ۱۰۵ پروژه عمرانی و خدمات شهری در منطقه دو تعریف و به قرارداد رسیده است و در روند اداری و اجرایی رسیده است که مراحل ۹۰ پروژه تکمیل شده است و ۱۵ پروژه در حال انجام در سامانه است.

به گفته وی سعی شده است که پروژه ها در تمام سطح منطقه در بخش های عمرانی، خدماتی و فضای سبز تعریف شود و پوشش کامل داشته باشد. وی تصریح کرد:  سال آینده در منطقه دو ؛۲هزار و ۵۰۰ هکتار کارگاه عمرانی خواهیم داشت.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز نیز گفت: ۱۹ پروژه احداثی در ۲۷نقطه منطقه انجام دادیم و سرانه فضای سبز منطقه ۱.۲ مترمربع افزایش یافت.

تولائی افزود: از این جهت رتبه برتر در حوزه احداث، نگه داری و ترمیم فضای سبز کسب کردیم.

وی گفت: در سال‌جاری میانگین رسیدگی و به نتیجه رسیدن پرونده ها در عین اینکه افزایش داشته است از ۱۰۷ روز به ۴۷ روز رسیده است

تولائی با اشاره به نوسازی بافت فرسوده در هدف گذاری سال آینده بیان کرد: با این اقدام شاهد ارتقا کیفیت زندگی در  محلات  خواهیم بود و به تجمیع ساخت و ساز در این محلات کمک می شود.

در ادامه محمدتقی تذروی ناظر شورا در منطقه دو گفت: از شهردار موفق شورای قوی پشتیبانی می کند و اگر موفقیتی در سطح شهر است پشتیبان آن شورای موفق است. وی با بیان اینکه یکی از مصوبات شورا بودجه مناطق است که بران نظارت داریم، بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات عمرانی انجام شده پروژه ها در منطقه ۲ فعال است و  سرانه فضای سبز در منطقه افزایش پیدا کرده است.

تذروی افزود: اینکه پروژه ها در همه محلات است نشان دهنده عدالت اجتماعی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز