خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی خبرداد؛

افزایش 10 درصدی پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۳۰

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه در سرشماری زمستانی سال جاری بیش از 23 هزار پرنده آبزی و کنارآبزی در 69 گونه مشاهده شده است، گفت: در فرایند سرشماری سال جاری نسبت به سرشماری سال گذشته، تعداد پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی این استان 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، یوسف یوسفی افزود: سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی با هدف آگاهی از وضعیت کنونی جمعیت پرندگان مهاجر زمستان‌گذران، شناسایی و رکورد گونه‌های جدید در عرصه‌های آبی استان مرکزی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اطلاعات و نتایج حاصل از سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر به عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و تغییرات جمعیتی در برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی جمعیت‌ پرندگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در کمک به مدیریت زیست‌بوم نقش مؤثری دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: علاوه بر برنامه سرشماری پرندگان، بررسی احتمال وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و نظارت بر پهنه‌های آبی به جهت ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجرآبزی نیز در دستور کار سرشماران قرار داشت.

یوسفی با اشاره به پایش‌های انجام شده در حوزه بیماری‌های پرندگان به خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سوی سرشماران، تصریح کرد: پایش‌های دقیق صورت گرفته، حاکی از نبود وجود نمونه مشکوک بیماری و یا لاشه در استان مرکزی بود.

وی بیان داشت: هر سال هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله درنای خاکستری، غاز خاکستری، فلامینگو، خوتکا، فاخته، عروس غاز، خروس کولی، انواع اردک و سایر گونه‌ها برای زمستان‌گذرانی به استان مرکزی مهاجرت می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز