خبرگزاری کار ایران

با صدور اطلاعیه‌ای؛

میراث فرهنگی قزوین در خصوص عکس منتشر شده از بقعه چهار انبیاء در فضای مجازی واکنش نشان داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۴۱۸

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قروین در رابطه با انتشار تصویری از نصب کرکره برقی روی ضریح رو به خیابان بقعه چهار انبیاء توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی قزوین، احسان نورانی در این خصوص گفت: در رابطه با سازه الحاقی پنجره فولادی مشرف به ضریح بقعه چهارانبیاء اخطارهای لازم از سوی این اداره‌کل ابلاغ شده و موضوع دردست پیگیری است.

وی افزود: این سازه به‌صورت حفاظ کرکره‌ای و با هدف محافظت از پنجره فولادی رو به خیابان تعبیه شده که به‌دلیل خدشه واردآمده به ظاهر این بنا مورد نقد و پیگیری قرار گرفته است.

معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنابع دستی قزوین تصریح کرد: تذکرها و اخطارهای لازم در خصوص جمع‌آوری این حفاظ و نصب سازه جایگزین متناسب با بنا به اداره‌کل اوقاف و امورخیریه به‌عنوان متولی این زیارتگاه ابلاغ شده و مقرر شده که در اسرع وقت نسبت به ارائه طرح‌های پیشنهادی برای بررسی اقدام کنند.

آستان متبرک چهار انبیا که میان قزوینی ها به "پیغمبریه" معروف است، در دل بافت تاریخی قزوین و در خیابانی به همین نام قرار دارد و از اماکن مهم متبرکه و زیارتگاهی این استان به شمار می رود.

این مکان زیارگاهی برای پیروان سه دین الهی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) به شمار می رود و مدفن چهار تن از پیامبران بنی اسرائیل به نام های سلام، سلوم، سهلوی و اقلیا است.

براساس روایت های تاریخی موجود، این چهار پیامبر الهی که سال ها مورد آزار و اذیت قوم بنی اسرائیل قرار گرفته بودند، به فکر مهاجرت به نواحی داخلی فلات ایران و تبلیغ شریعت موسی(ع) و بشارت میلاد مسیح به موحدان می افتند.

آخرین زمان بازسازی بقعه این بنای زیارتگاهی به دوره قاجار باز می گردد.

مدفن امامزاده صالح یکی از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) نیز در کنار آرامگاه این چهار پیامبر الهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز