خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان:

کاشت 7میلیون و 200 اصله درخت سهم زنجان از کاشت میلیارد درخت در کشور/ خشکسالی تهدیدی برای کوچک شدن چمن ملی سلطانیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۱۳۸

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان ، با اشاره به وضعیت کم آبی و خشکسالی بعنوان تهدیدی برای حفظ محیط زیست، گفت: سهم زنجان در طرح سراسری اجرای کاشت یک میلیارد درخت 7میلیون 200 اصله درخت خواهد بود.

به گزارش ایلنا از زنجان، حسن حسینی ، ظهر امروز در جمع خبرنگاران،  با اشاره به اهمیت اجرای سراسری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار داشت: این طرح در سالجاری به صورت سراسری با شعار درخت برای زندگی همه باهم درخت می کاریم برای ایران سر سبز طراحی شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه درختکار ی یک تعهد اخلاقی در جهان است، ادامه داد: تولید درخت در محیط زیست در راستای پایداری و تولید اکسیژن و هوای پاک انجام می گیرد.

وی، با اشاره  به ناخوش احوالی در وضعیت کره زمین، تصریح کرد: حال و روز زمین نا خوش است.

حسینی، با بیان اینکه تا کنون 10میلیارد اصله درخت بنا به دلایلی از محیط زیست حذف شده است، افزود: ایجاد درخت و جنگکاری در کره زمین کاملا مرتبط با زندگی سالم بشر در کره زمین است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با اشاره به الزام کاشت 250میلیون اصله درخت در اجرای طرح مردم، ادامه داد: ایران در مقام ششم تولید گاز کربن در دنیا دارد.

وی، با اشاره به اهمیت اصلاح روش حفظ و نگهداری جنگلها و درختان در دنیا و ایران، تصریح کرد: طرح تولید و توزیع رایگان درخت بر عهده منابع طبیعی است و حفظ و نگهداری این درختان بر عهده مردم خواهد بود.

حسینی، اطلاع  رسانی و آگاهی بخش دراین خصوص را توسط رسانه های مکتوب و مجازی مهم ارزیابی کرد و گفت: کاشت گونه های غیر مثمر در راستای ارتقای سرانه فضای سبز در کشور است.

وی، با اشاره به مشکل کمبود اب در ایران و تغییر اقلیم ، اضافه کرد: در آینده نه چندان دور با ادامه این روند در کره زمین و ایران با کمبود اکسیژه و هوا مواجه خواهد بود.

حسیی، وضعیت کم آبی و خشکسالی را برای تهدید محیط زیست مهم برشمرد و گفت: سهم زنجان در طرح سراسری اجرای کاشت یک میلیارد درخت 7میلیون 2000اصله درخت خواهد بود.

این مسئول در استان، با بیان اینکه برای تولید این تعداد اصله درخت به حدود 30-20میلیون متر مکعب آب نیاز مند هستیم، ادامه داد: حفظ محیط زیست وظیفه تک تک افراد جامعه انسانی در کره زمین است.

مدیر کل منابع طبعی و آبخیز داری استان، با شاره به بیش از از 2هزار وسعت چمن سلطانیه در گذشته، تاکید کرد:  بنا به دلایلی ز قبیل خشک شدن و ، وجود مشکلات در حق آبه ها این چمن ملی از این چمن امروزه حدود یک هزار و 294 باقی مانده است.

وی،  همچنین با شاره به نهالستان کوشکن در زنجان با ظرفیت بالا، گفت: این نهالستان در حال حاضر با 35هزار اصله نهال در حال فعالیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز