خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با ایلنا:

احتمال تحقیق و تفحص در زمینه عملکرد بانک‌ها/ سیستم بانکی اصلاح نشود با خاطیان برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۷۶۲

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس از احتمال تحقیق و تفحص در زمینه عملکرد بانک‌ها خبر داد و گفت: با توجه به نارضایتی قابل توجهی که متقاضیان به ویژه تولیدکنندگان از عملکرد سیستم بانکی دارند از طریق مجلس نیز تحقیق و تفحص از بانک‌ها را کلید خواهیم زد.

  محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی در  گفت‌و‌گو  با خبرنگار ایلنای فارس  با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید در راستای جهش تولید در کشور نقش‌آفرینی داشته باشند، مطرح کرد: رسالت اصلی تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی باید تأمین مالی پروژه‌های مختلف در زمینه تولید باشد و انحراف از این مسیر به منافع ملی آسیب خواهد زد‌.

عملکرد برخی از بانک‌ها مطلوب نیست

وی با اشاره به اینکه متاسفانه عملکرد برخی از بانک‌ها مطلوب نیست، ادامه داد: انتظار مجلس از دولت نظارت دقیق بر عملکرد سیستم بانکی کشور است که بر اساس گزارشات و آمارهای فعلی متاسفانه وضعیت بانک‌ها در تامین اعتبار لازم در پروژه‌های مرتبط با نظام تولید مطلوب نیز مطلوب نیست. 

نماینده داراب و زرین‌دشت با بیان اینکه اگر رویه کاری سیستم بانکی اصلاح نشود بر اساس قانون با خاطیان این مسئله برخورد خواهد شد، افزود: مجلس یازدهم در زمینه جهش تولید دغدغه دارد و اگر در این زمینه اثبات بشود که قصوری از جانب بانک‌ها نسبت به فرآیند تولید در کشور وجود داشته باشد از طریق دستگاه‌های نظارتی و قضایی در این رابطه ورود جدی می‌کند. 

عسکری از احتمال تحقیق و تفحص در زمینه عملکرد بانک‌ها خبر داد و گفت: با توجه به نارضایتی قابل توجهی که متقاضیان به ویژه تولیدکنندگان از عملکرد سیستم بانکی دارند از طریق مجلس نیز تحقیق و تفحص از بانک‌ها را کلید خواهیم زد.

این نماینده مجلس در پایان صحبت‌های خود دستیابی به اهداف ترسیم شده مدنظر در زمینه اقتصاد ملی را وحدت رویه داشتن تمامی مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی به منافع ملی باید وحدت و انسجام مناسبی در سطح کشور وجود داشته باشد تا بتوانیم سیاست‌های توسعه‌ای را در زمینه اقتصاد پیاده‌سازی کنیم که مجلس یازدهم در این رابطه در تعامل با دولت سیزدهم و سایر کارگزاران نظام اهتمام جدی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز