خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن طرح ملی کاشت ۸ میلیون درخت در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۰۳۳

مدیر اداره کل منابع طبیعی استان گفت: از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه اجرای برنامه‌های متنوعی را با هماهنگی ستاد سبز استان با همکاری دستگاه‌ها، سمن‌ها و تشکل‌ها برنامه ریزی کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، انشاالله کولانی گفت: پانزدهم اسفند ماه هر سال، روز ملی درختکاری نامیده شده است تا هر یک از افراد جامعه برای سرسبزی زمین و داشتن هوای پاک درختی بنشاند. 

وی افزود: برنامه امروز اداره کل منابع طبیعی استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان و بیمارستان امام رضا علیه السلام غرس نهال در ضلع شمالی بیمارستان که از سالیان قبل هم در این راستا در این محل اقامت اقداماتی در راستای کاشت نهال انجام داده است.

وی با اشاره به وجود دو نهالستان در استان گفت: استان کرمانشاه با دارا بودن نهالستان سرپل ذهاب به عنوان نهالستان گرمسیری و نهالستان اسلام آباد غرب به عنوان نارستان سر سیری هر ساله ظرفیت تولید حدود ۲ میلیون اصله نهال در استان را دارد.

کولانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال را متعهد شده که استان کرمانشاه هم با توجه به ظرفیت نهالستان‌هایی که دارد که این چهار سال ۸ میلیون اصل نهال خواهد داشت.

وی همچنین گفت: امسال یک میلیون و دویست هزار اصله نهال در نهالستان‌های گرمسیری و سردسیری استان تولید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز