خبرگزاری کار ایران

سرپرست منابع طبیعی استان خبرداد؛

قطع ۲۳۴ اصله درخت در جنگل های آذربایجان غربی/بیش از ۱۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان تخریب شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۹۷

سرپرست منابع طبیعی آبخیزداری آذربایجان غربی از تشکیل ۱۱۶ فقره پرونده برای قطع ۲۲۴ اصله درخت در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید نبی قائمی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه  مجموع اراضی ملی و طبیعی استان ۲میلیون و ۷۰۰هکتار است گفت: برای ۹۸ درصد از عرصه های منابع طبیعی استان  سند مالکیت اخذ شده است.

قائمی با اشاره به شناسایی ،۱۱۰ هزار. خانوار بهره بردار عرصه های   طبیعی در استان گفت: تعداد دام متکی به مرتع در استان ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار راس است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس مازاد بر مراتع استان است.

وی همچنین از تشکیل ۵۳۸ فقره پرونده چرای غیر مجاز در خارج از فصل چرا در استان خبر داد و گفت: این تعداد شامل ۸۴ هزار واحد دامی استان است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: مجموع اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری استان در سال جاری ۱۷۰میلیارد تومان در قالب ۳۰طرح و به مساحت ۵۱هزار هکتار است.

وی اظهار کرد: کل اراضی واقع در حریم و محدوده شهری در آذربایجان غربی ۲۵هزار هکتار است که همگی تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تامین مسکن اقدام ملی شده است.

قائمی با اشاره به اینکه در سال جاری یک معدن به مساحت ۳۳هکتار به دلیل احیاء و بازسازی تحویل منابع طبیعی استان شده است، تصریح کرد: در سال جاری تعداد کل پرونده های که در کمیسیون معادن منایع طبیعی جهت اخذ مجوز بررسی شده ۳۴۴فقره به مساحت یک هزار و ۱۴ هکتار بوده که با ۷۹ فقره معدن به مساحت۳۳۷هکتار موافقت شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یاد آور شد: در هفته منابع طبیعی در ارومیه ۱۰هزار اصله نهال توزیع می شود. 

قائمی به گشت زنی مرتب در عرصه های طبیعی استان اشاره کرد و گفت: با بکار گیری ۴۰ نفر و با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی گشت زنی های مکرر صورت می گیرد

به گفته وی  ۴۰ دستگاه جی پی اس بر روی خودروهای گشت زنی منابع طبیعی نصب شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین تاکید کرد: در راستای مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط،امسال در یک هزار و ۵۵۸ هکتار از جنگل های پیرانشهر و سردشت عملیات محلول پاشی انجام شده است.

سرپرست منابع طبیعی آبخیزداری آذربایجان غربی همچنین از تشکیل ۱۱۶ فقره پرونده برای قطع ۲۲۴ اصله درخت در آذربایجان غربی خبر داد و گفت:بیش از یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در استان تخریب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز