خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی در سراسر استان ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۶۲

استاندار گیلان با تاکید بر حمایت از مشاغل متنوع در بخش های خانگی و صنایع دستی و خدماتی از مدیران دستگاه های اجرایی و شبکه بانکی استان خواست چتر حمایتی شان را بیش از پیش بگسترانند چرا که کسب در آمد و شغل پایدار موجب نشاط و شور و شعف در خانواده ها می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری در سالن الغدیر استانداری بر ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و هنری در سراسر استان به ویژه در مبادی ورودی شهرها با پیگیری شهرداری‌ها تاکید کرد.

استاندار گیلان، مسکن و اشتغال را از امور فوق العاده مهم در جامعه دانست و با اشاره به تاکیدات ریاست جمهور یادآور شد: در زمینه فرصت‌های شغلی مولد و پایدار در استان و حتی شغل‌های جدید پتانسیل‌های بی‌نظیری در استان داریم که شایسته است به این جنبه‌ها از اشتغال و در آمد توجه کافی صورت گیرد.

عباسی تصریح کرد: این مهم باید به گونه مدیریت شود که میزان در آمد نسبت به هزینه‌ها تفاوت معناداری داشته باشد و زیرساخت‌هایی فراهم شود تا تولید کنندگان از هر قشر و از شهر و روستا بتوانند به سهولت تولیدات‌شان را عرضه و کسب در آمد کنند.

عباسی در تذکراتی به مدیران سازمان‌ها و مجموعه‌های مرتبط با مشاغل فوق  توصیه کرد: با عنایت خاص به خانواده‌های تحت پوشش کمیته حضرت امام " ره" و بهزیستی و افراد کم در آمد از این مشاغل با جدیت و از طریق سیستم بانکی حمایت های لازم شود.

مقام عالی استان گیلان گفت: با فعال سازی بیشتر بخش‌های نظارتی و راستی آزمایی  در بخش دریافت تسهیلات اعلام می‌کنم ، همه شهرداری‌ها مکلف هستند بازارچه‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی و خانگی  را تحت پوشش قرار دهند و در این راستا  هیچ نوع کوتاهی قابل پذیرش نیست.

استاندار گیلان  با تاکید بر تشکیل یک کارگروه فرعی با مشارکت مجموعه‌هایی همچون میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون، کار و امور اجتماعی، شهرداری‌ها، بهزیستی، کمیته امداد امام اظهار کرد: رئیس جمهور هم در سفر به استان گیلان به حمایت از مشاغل خانگی و تشکیل بازارچه‌های صنایع دستی و هنری تاکید داشتند.

 عباسی با اشاره به تولید و عرضه کالاهای با کیفیت در بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها در سراسر استان به خصوص در روزهای تعطیلات نوروز عنوان کرد:  در مسیر استقرار بازارچه‌های فصلی و ثابت که تاکید بر ثابت بودن آنها باشد، به تناسب قرار گرفتن نیروها و مهارت ها دقت شود.

وی متذکر شد: هدف حمایت از مشاغل خانگی پول پاشی نباشد بلکه نظارت شود که عمل و کار شما به هدف اصابت کرده و کسانی از تسهیلات و حمایت‌های برخوردار شوند که کارآفرین و تولید کننده واقعی بوده و استحقاق لازم را داشته باشند.

استاندار گیلان با توصیه به شبکه بانکی برای همکاری بیشتر با این بخش از اشتغالزایی مولد و گسترده کردن آن و توجه به رشته‌های هنری جدید و حمایت از همه متقاضیان به صورت یکسان یادآور شد: چنانچه در مسیر پرداخت تسهیلات با کمبود منابع مواجه شدید به من اعلام شود تا از تهران تامین منابع دنبال کنم.

 مدیران موفق تا پایان اسفند ماه تجلیل می شوند

اسدالله عباسی در بخش دیگری از سخنانش در  کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و تشویق پنج مدیر کارآمد و موفق  و در عین حال برکنار کردن پنج مدیر کم کار، تصریح کرد: در استان گیلان مدیران به گونه‌ای انتخاب و چینش شده‌اند که همگی اشنا به حوزه مدیریتی و فعالانه به مردم خدمت می‌کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: در همین راستا اواخر اسفند ماه جاری در نشستی از مدیران موفق تقدیر می‌شود تا انگیزه‌ای برای همه مدیران شود و اگر هم ضعفی در مدیری مشاهده شد، باید قدرت دفاع از خود را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز