خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صمت لرستان خبر داد؛

اجرای بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه توسط ایمیدرو در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۱۰

مدیر کل صمت لرستان گفت: ایمیدرو بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان در دست اجرا دارد.

به گزارش ایلنا ، بهمن جعفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در لرستان بیش از ۱۸ نوع ماده معدنی وجود دارد و اکثرا از نوع غیرفلزی هستند ، اظهار داشت :در سال جاری پروانه بهره‌برداری معدن سنگ‌ آهن در الیگودرز صادر شده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن از این ماده معدنی استخراج شده است.

مدیر کل صمت لرستان با بیان اینکه ماده معدنی منگز در شهرستان نورآباد وجود دارد، بیان کرد: پهنه‌ای که ایمیدرو تعریف کرده بود به هفت زیرپهنه تبدیل شده که از این تعداد، چهار پهنه در الیگودرز و سه پهنه در بروجرد وجود دارد.

جعفری اضافه کرد: یکی از این مواد معدنی احتمال داده شده که طلا باشد که این امر مستلزم اقدامات ژئوشیمی و ژئو فیزیک بوده تا مشخص شود چه نوع ماده معدنی فلزی با چه ذخیره، امکان استخراج آن و صنایع فرآوری آن به چه صورت باشد.

وی افزود: خوشبختانه ایمیدرو در سال جاری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان در دست اجرا دارد.

مدیر کل صمت لرستان اظهار کرد: پروژه کاغذ از سنگ الیگودرز یکی از این پروژه‌هاست که در سال‌های گذشته جزو مصوبات دولت محسوب می‌شود و در سال جاری با توجه به پیگیری‌های انجام شده قرار شد ایمیدرو ماشین‌آلات و تجهیزات این پروژه را تامین کنند.

جعفری با بیان اینکه پنج میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری خطوط تولیدی این پروژه است، بیان کرد: کمپانی سازنده ماشین‌آلات نیز تعیین شده است.

وی اضافه کرد: آهک هیدراته پلدختر یکی دیگر از پروژه‌هاست که هم‌اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش عمده‌ای از این پروژه، ماشین‌آلات داخلی هستند که عقد قرارداد شده و بالغ بر ۸۵ درصد هم ماشین‌آلات نیز ساخته شده است.

مدیر کل صمت لرستان بیان کرد: استیل کورد نیز یکی دیگر از پروژه‌هاست که با حضور وزیر صمت در لرستان بازدید از آن شد و در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان سلسله استقرار پیدا خواهد کرد.

جعفری گفت: پروژه استیل کورد سلسله متعلق به ایمیدروست که ۵۱ درصد سهام آن متعلق به فولاد مبارکه اصفهان و ۴۹ درصد سهام نیز به هلدینگ سرمایه‌گذاری به معادن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز