خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد فارس هشدار داد؛

اخطار نهایی به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی فاقد استاندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۳۲۸

مدیر کل استاندارد فارس از اخطار نهایی اداره کل استاندارد فارس به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی فاقد نشان استاندارد خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی رزمجو گفت: در راستای پیاده سازی قوانین استاندارد اجباری با توجه به نقش تاثیر گذار مصالح ساختمانی در کیفیت بنا‌ها و به منظور اطمینان از تولید و عرضه مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز‌ها از جمله بتن، خرپا، تیرچه، تیرآهن ومیلگرد، بلوک سقفی، شن وماسه، آجر و. نظارت‌های جدی‌تری بر تولید و عرضه از سوی اداره کل استاندارد فارس به عمل خواهد آمد.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: بر این اساس و با توجه به اینکه عمده مصالح ساختمانی مورد مصرف در ساخت و ساز‌ها مشمول استاندارد اجباری است، تولید و عرضه آن‌ها بدون پروانه کاربرد نشان استاندارد ممنوع است.

وی، بخش مهمی از ایمنی و استحکام ساخت و ساز‌ها را وابسته به کیفیت مصالح ساختمانی بکار رفته در ساختمان دانست و گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد فارس با نظارت‌های مستمر بر واحد‌های تولیدی مصالح ساختمانی استان، ضمن نمونه برداری از محصولات تولیدی و انجام آزمون، از استاندارد بودن محصولات اطمینان حاصل می‌کنند.

وی همچنین با اشاره بر نقش نظارتی استاندارد بر فرآورده‌ها و خدماتی که بر سلامتی و ایمنی مردم تاثیر گذار است، گفت: این اداره کل با نظارت بر مراکز تولید و عرضه مصالح ساختمانی استان، کنترل‌های لازم را بعمل می‌آورد ودر صورت مشاهده محصولات غیر استاندارد و یا مغایر با استاندارد اقدامات حقوقی را تا حصول نتیجه بعمل می‌آورد.

رزمجو گفت: یکی از مشکلات اساسی در مصرف مصالح ساختمانی را عدم آشنایی عرضه کنندگان و مصرف کنندگان این محصول با مشخصات استاندارد و صرفا توجه به قیمت پایین مصالح است.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی استاندارد را کیفیت بتن آماده استاندارد در ساخت و ساز‌ها برشمرد و اشاره کرد: برای حل این مشکل تمام واحد‌های تولیدی بتن آماده استان شناسایی شده اند و آن دسته از واحد‌هایی که فاقد پروانه بوده اند، به آن‌ها اخطار داده شده است که در صورت عدم اقدام به درخواست و اخذ پروانه استاندارد، ضمن پلمب خط تولید آن‌ها به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رزمجو با تاکید بر اینکه کارفرمایان و مجریان مکلف به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد هستند و مهندسان ناظر نقش کنترل و نظارت بر استفاده از مصالح استاندارد را دارند، گفت: استفاده از مصالح غیر استاندارد و یا فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: باید در بحث استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در بین مردم و سازندگان فرهنگ سازی‌های لازم صورت پذیرد و به این نکته هم توجه کرد که مردم ممکن است به منظور کاهش هزینه‌های تمام شده ساخت، از مصالح با کیفیت کمتر استفاده نمایندکه این موضوع یکی از آفت‌ها و دلایل ضعف در کیفیت ساخت و ساز‌ها است.

وی گفت: لیست مصالح ساختمانی استاندارد هر ماهه به صورت مستمر به همه دستگاه‌های دخیل در امر ساخت و ساز ارسال می‌شود و علاوه بر این پیمانکاران و سازندگان و هم استانی‌ها می‌توانند جهت بهره‌برداری با مراجعه به سایت اداره کل از آخرین لیست تولید کنندگان مصالح ساختمانی به روز شده، اطلاع حاصل کنند.

مدیر کل استاندارد فارس با اشاره به اینکه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باید بیش از پیش عملی شود از تمامی مهندسین ناظر خواست وفق ماده ۸ تصویب نامه ۷۹۸۸۰ هیئت وزریران به هیچ وجه اجازه ندهند از مصالح بی کیفیت و غیر استاندارد استفاده شود.

رزمجو استفاد‌ه از مصالح با کیفیت و استاند‌ارد و ارائه خد‌مات مهند‌سی مطلوب را به عنوان د‌و گزینه مهم و اثر گذار د‌ر کیفیت ساخت و ساز‌ها عنوان کرد و گفت که د‌ر کنار هم قرارگرفتن این د‌و گزینه، موجب ایمنی و استحکام ساختمان‌ها می‌ شود.

رزمجو یادآور شد که از آنجاییکه کشور ما، کشوری حادثه‌خیز بوده و بسیاری از مناطق ایران بر روی گسل قرار گرفته‌اند، زلزله یکی از حوادثی است که منجر به تلفات جانی بسیاری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز