خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت استان:

تفاهم نامه کشت ۳۰۰ هکتار ذرت بذری در قزوین منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۰۳۱

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از انعقاد تفاهم نامه کشت ۳۰۰ هکتار ذرت بذری برای سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این قرارداد در راستای اجرای کشاورزی قراردادی پیوست طرح الگوی کشت و به منظور برنامه ریزی جهت تولید بذر ذرت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشاورزی استان بین شرکت توسعه کشت ذرت و سازمان جهاد کشاورزی استان منعقد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: موضوع این قرارداد همکاری و تعامل در راستای اجرای کشت ذرت بذری هیبرید در استان قزوین به میزان ۳۰۰ هکتار در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ است که باید برای تحقق آن برنامه تولید بذر ذرت در سطح استان و شهرستان‌های تابعه به نحو مطلوب اجرایی شود.

جلیلوند تصریح کرد: برقراری ارتباط موثر و کارآمد بین سازمان و شرکت در راستای ترغیب زارعان به منظور توسعه کشت ذرت بذری و همچنین برنامه ریزی برای دستیابی به سطح سبز حداقل ۳۰۰ هکتار ذرت بذری هیبرید از اراضی آبی استان در کشت بهاره از عمده اهداف این قرارداد است.

به گفته این مسئول، خدمات فنی، حمایت و پشتیبانی از زارعان در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت و تسویه حساب بموقع ماده از دیگر مواردی است که درون این قرارداد به آن اشاره شده است.

جلیلوند بر بکارگیری تمامی توانمندی موجود شامل تامین به موقع کودهای شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه تاکید کرد و اظهار داشت : همه بخش‌های مربوطه باید در اجرای برنامه‌های آموزشی ترویجی، کلاس بازدید، کارگاه‌های آموزشی، مزارع نمایشی و مزارع تحقیقی اهتمام ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز