خبرگزاری کار ایران

در راستای اجرای مجازات‌های جایگزین حبس؛

۱۵۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۵۷۳

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان از اهدای ۱۵۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های این شهرستان در راستای اجرای مجازات‌های جایگزین حبس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، احمد لشگری با اشاره به پیگیری‌های مستمر اداره کتابخانه‌های شهرستان تاکستان در راستای تعاملات گسترده با دستگاه‌های مختلف، گفت: این تعاملات با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی کتابخانه‌ها و افزایش فرهنگ و اهمیت مطالعه بین عموم مردم از هر قشر و سطح تحصیلی اجتماعی انجام می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی با دادگستری شهرستان داشته‌ایم که موجب شده این دستگاه حمایت‌هایی برای اجرای مجازات‌های جایگزین حبس برای حمایت از کتابخانه‌های این شهرستان به اجرا در آورد.

لشگری یادآورشد: اصولا به دلیل مشکلاتی که اجرای مجازات حبس به خصوص حبس‌های کوتاه مدت دارند، قانونگذار در پاره‌ای جرایم، قاضی را مخیر یا ملزم نموده تا مجازات دیگری غیر از حبس را در خصوص متهم اجرا نماید. مجازات‌های جایگزین حبس شامل دوره مراقبت، جزای نقدی، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی می‌باشد.

وی افزود: در واقع مجازات جایگزین حبس، دسته‌ای از مجازات‌ها هستند که به جای حبس قاضی مخیر یا مکلف است به آن‌ها حکم دهد. این مجازات‌ها که در ماده ۶۵ قانون مجازات اسلامی قرار دارند به دو دسته اختیاری و الزامی تقسیم می‌شوند. به این معنا که در برخی موارد دادگاه ملزم است حکم به مجازات جایگزین حبس دهد و در برخی موارد مختار است که در این راستا در مواردی دادگستری شهرستان تاکستان طبق قانون برخی از مددجویان را ملزم به خرید کتاب به عنوان مجازات جایگزین حبس کرده است.

لشگری بیان داشت: شهرستان تاکستان به عنوان یکی از شهر‌های پیشگام کشور در استفاده از این قانون، توانسته در دوره‌های مختلف با بهره مندی از این قانون موجب افزایش منابع کتابخانه‌ها از این طریق شود که در روز‌های اخیر نیز ۱۵۰ نسخه کتاب به ارزش ۱۵ میلیون تومان، در موضوعات مختلف علمی، فرهنگی، ادبی و اجتماعی، به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شد که این کتب پس از آماده سازی و ثبت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز