خبرگزاری کار ایران

با شرکت بیش از ۸۰۰ عکاس از سراسر کشور؛

پنجمین دو سالانه سراسری عکس نور در شیراز برپا شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۳۸۰

پنجمین دو سالانه سراسری عکس نور با عنوان #خانواده-باشکوه-ایرانی از امروز در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، دبیر جشنواره دو سالانه سراسری عکس نو در نشست خبری تشریح برنامه های این جشنواره با بیان اینکه در این دوره بیش از ۸۰۰ عکاس از سراسر ایران با بیش از ۴هزار اثر در سه بخش جشنواره شرکت کردند، گفت: اولین قسمت بخش ویژه و پروژه محور است که مختص استان‌هایی بود، که سفارشی اقدام به عکاسی کردند و عکاسان شاخص خودشان سوژه‌هایی منطبق با مضامین جشنواره داشتند که حاصل آن ۹۸۰عکس بود که در قالب ۸۲ مجموعه به دبیرخانه ارسال شد. 

کمال الدین شاهرخ با اشاره به حضور ۵نفر از داوران مطرح کشور در حوزه عکاسی در داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره افزود: بین چهارمین دوره و پنجمین جشنواره به دلیل بیماری کرونا وقفه افتاد اما شاهد  استقبال خوبی بودیم و نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی در تولید آثار و موضوعات بودیم،البته جامعه عکاسی همیشه تولید اثر می کند اما با فراخوان  این جشنواره آثار بیشتری ارسال شد. 

وی ضمن ارائه گزارشی از مراحل اجرای این جشنواره گفت: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که در حال دستیابی به اهداف کلی این دو سالانه که پیش بینی شده بود هستیم و جشنواره در مسیر خوبی قرار می‌گیرد و هنرمندان عکاس ما با آن اشنایی دارند و امیدواریم سال به سال اثار فاخرتری به جشنواره ارسال شود.

دبیر جشنواره دو سالانه سراسری عکس نور اظهار داشت:  در بخش آزاد هم که خود شامل دو قسمت مجموعه عکس و تک عکس بود  در قسمت مجموعه آزاد ما ۸۰۰عکس از ۷۰عکاس و در زمینه تک عکس هم ۹۸۰عکس به دبیرخانه ارسال شد. 

 پنجمین دو سالانه سراسری عکس نور در شیراز برپا شد

شاهرخ گفت: اما بخش سوم پویش مردمی که در این بخش هم  ۸۰۰عکس از علاقه‌مندان عکاسی به دست ما رسید انچه اتفاق میافتد اثار برتری است که حاصل داوری است که از امروز بعد از ظهر در مرکز اسناد فارس افتتاح میشود و عکسهای برتر به نمایش گذاشته می‌شود که از علاقه مندان برای دیدن این اثار دعوت می‌کنیم. 

دبیر جشنواره سراسری عکس نور ادامه داد: در این دوره رقابت سختی میان عکسان را داشتیم  که از بین آثار ارسال شده ۲۴مجموعه از مجموعه عکس‌های خانواده با شکوه ایرانی من  و ۴۳عکس تک عکس با همین مضامین به عنوان برترین ها انتخاب شدند. 

وی با اشاره به برگزاری بخش های جانبی جشنواره گفت: در کنار جشنواره ما کلاس‌های آموزشی نشست‌های تخصصی بسیار خوبی  را با حضور برجسته ترین اساتید این حوزه در حوزه های مختلف در نظر گرفتیم که امیدواریم مورد استقبال قرار گیرد.

وی در خصوص انتخاب شیراز برای برگزاری این جشنواره نیز گفت: هر عکاس حرفه‌ای  یک دوره از فرایند کارش، را قطعا به شیراز آمده و یکی از دلایل ما ظرفیت های خوب شیراز در زمینه هنر عکاسی بوده است. 

جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج استان هم گفت: امروز بلندای فرهنگ و  تمدن ایران شهر فرهنگ دوست و فرهنگ خیز شیراز است و امید داریم که نتیجه این جشنواره ارتقا ساختار  فرهنگی و هنری ما باشد. 

سرهنگ جاهدی افزود: از دریچه هنر و ویژه هنر متعهد به انقلاب  و به خصوص ساختارهایی مورد تایید ولایت است اگر نگاه کنیم امروز خلا زیادی در بسیاری از حوزه ها دیده میشود، به ویژه در حوزه خانواده که یکی از مطالبات جامعه امروز است.

وی تصریح کرد: امید که این نگاه هنری به هنر عکاسی به ویژه حوزه خانواده  بتواند نقطه عطفی در تاریخ هنر شهر باشد و نقطه شروعی در عرصه های هنری و ویژه رشته عکاسی که  از با سابقه ترین رشته های هنری دنیا هست باشد. 

شهرداری شیراز در همه رویدادهای فرهنگی و هنری پای ثابت است

 رئیس اداره شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم گفت: به رغم اینکه خودمان روز گذشته رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی عکس شیراز را داشتیم در این جشنواره نیز مشارکت کردیم.

محمد زنده دل افزود: شهرداری شیراز در همه رویدادهای فرهنگی و هنری شهر پای ثابت کار بوده و شهروندان منتظر رویدادها و جشنواره های هنری بسیاری در آینده نزدیک باشند. 

وی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه هایی موجب ارتقا فرهنگ شهر می شود، ادامه داد:  هنر عکاسی امروز در عصر طلایی خود قرار دارد، در روزهای پیش رو جشنواره های مختلفی در نظر گرفتیم که از این به بعد اطلاع رسانی می شود.

زنده دل گفت: هر هنری ابزار خاص خود را لازم دارد و ابزار هنر عکاسی هم دوربین عکاسی است. هر کدام از ما با در دست داشتن گوشی تلفن همراه که دوربین دارد ناخودآگاه یک عکاس آماتور هستیم وطبق آخرین آماری که منتشر شده حدود ۶۰ میلیون تلفن همراه هوشمند در کشور داریم و به معنای ۶۰ میلیون دوربین عکاسی.

رئیس اداره شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  ادامه داد: با توجه به این ضریب نفوذ بالا و این ظرفیت گسترده سازمان فرهنگی شهرداری تاکید خاصی بر رویدادهای هنر عکاسی دارد.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس هم در این نشست گفت: از استان فارس ۳۰۰ شهید هنرمند تقدیم انقلاب اسلامی شده است که برای سال جاری شهید مهدی  اثنی‌عشری به عنوان شهید شاخص سال سازمان بسیج هنرمندان استان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در کشورمان ۱۱۰ عکاس شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، افزود: از آنجایی که استان فارس همیشه خاستگاه هنرهای آیینی بوده است، لذا امسال میزبان پنجمین جشنواره دوسالانه عکس نور با عنوان «خانواده ایرانی با شکوه من» هستیم.

پنجمین دوره جشنواره دو سالانه سراسری نور از ۲۴تا۲۷بهمن ماه در شیراز برپاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز