خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت البرز:

خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج تنها به بیمه شدگان ارائه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۰۷۳

مدیرکل بیمه سلامت البرز گفت: برای دریافت خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، تنها افرادی می توانند از این امکان برخوردار شوند که تحت پوشش بیمه درمانی بوده و ضمن ثبت نام در سامانه شهروندی از پزشک معالج خود، نسخه الکترونیکی دریافت کرده باشند.

به گزارش ایلنا از البرز، داود زارع با اشاره به برنامه های بیمه سلامت در سال جاری با اشاره به طرح دارویار، اظهار کرد: در این طرح ارز تعلق گرفته به داروها از تولید کننده و توزیع کننده به مصرف کننده ارجاع می شود که این امر به تعادل بخشی در تولید، توزیع و عرضه دارو کمک می کند.

وی در ادامه افزود: سازمان های بیمه گر پایه حامی بیمه شدگان با در دست داشتن ارز ترجیحی توزیع عادلانه را در دستور کار خود قرار دادند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به اینکه مردم و پزشکان طرح دارویار را جدی بگیرند، افزود: مردم برای بهره مندی از مزایای این طرح باید نسخه های الکترونیکی از پزشکان مطالبه کنند تا بتوانند دارو را با قیمت مناسب تهیه کنند.

زارع  با اشاره به اینکه در بخش طرح دارویار ۳۶۶ قلم دارو به تعهدات بیمه سلامت افزوده شده است، گفت: اقلام داروهای بدون نسخه که ۱۱۹ قلم است نیز به صورت بیمه ایی ارائه می شود.

مردم برای بیمه درمان اقدام کنند

زارع با تاکید بر اینکه در طرح دارویار مردم باید برای بیمه درمان اقدام کنند، افزود: در طرح سلامت هر شخصی که بیمه نیست می تواند از طریق بیمه سلامت به صورت رایگان یا با تخفیف حق سرانه استفاده کند و در بخش خدمات بستری در بیمارستان های دانشگاه ۹۰ درصد هزینه آنها توسط بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: افراد فاقد بیمه در استان البرز برای برخورداری از بیمه سلامت می توانند به شماره تلفن ۱۶۶۶ یا با کد دستوری #۱۶۶۶ * از وضعیت بیمه خود مطلع شوند یا برای بیمه اقدام کنند ویا به پیش خوان ها مراجعه کنند.

ارائه خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج 

مدیرکل بیمه سلامت البرز با اشاره به اینکه با تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت البرز بیش از ۸۰ درصد هزینه های بیماری های پرهزینه پرداخت می شود، افزود: حدود ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش این صندوق قرار گرفته که ۲۷ نوع بیماری آنها از خدمات ویژه برخوردار هستند.

زارع ادامه داد: افزون برخدمات این صندوق این بیماران برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کم بهره به ۲ بانک عامل در البرز معرفی می شوند که البته داشتن بیمه تکمیلی برای این بیماران بسیار گره گشا خواهد بود.

زارع تاکید کرد برای دریافت خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، تنها افرادی می توانند از این امکان برخوردار شوند که تحت پوشش بیمه باشند و در سامانه شهروندی ثبت نام کرده باشند و از پزشک معالج خود، نسخه الکترونیکی دریافت کرده باشند.

خدمات طرح ناباروری

زارع با اشاره به اینکه بسیاری از زوجین نابارور، توانایی پرداخت هزینه های درمان را ندارند، گفت: در راستای سیاست افزایش جمعیت کشور، طرح ناباروری مطرح شد و بیمه سلامت هزینه های آن را در بخش خصوصی و دولتی پرداخت می کند.

وی با یادآوری انعقاد قرار داد با سه بیمارستان کمالی، مریم و رویش در شهر کرج، ادامه داد: از سه بیمارستان ذکر شده که امکانات خدمات ناباروری در آنها فراهم شده است اما فقط بیمارستان رویش به تعهدات خود عمل کرد ولی بیمارستان دولتی "کمالی" و بیمارستان خصوصی "مریم" تعهدات خود را اجرایی نکرده و خدمات درمانی برای مراجعان خود ارائه نکردند این درحالی است که بیمه سلامت با این بیمارستان ها قرار داد منعقد کرده و طبق تعرفه هزینه ناباروری را پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: در این زمینه پیگیری هایی انجام شده اما انتظار می رود مسئولان بیمارستان های مذکور به اهمیت موضوع توجه کنند ضمن آنکه خدمات به این نوع بیماران برای مراکز بیمارستانی به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

۵۹ خدمات به معلولان ارائه می شود

مدیرکل بیمه سلامت البرز  با بیان اینکه امسال نیز با حمایت دولت ۵۹ خدمت به معلولات تحت پوشش بیمه سلامت ارائه می شود که بیش از ۹۰ درصد هزینه های توانبخشی آنها بر عهده این بیمه است، افزود: حدود ۷۰ هزار معلول در استان البرز تحت پوشش داریم .

زارع  در پایان خاطرنشان کرد : اکنون ۵۴ هزار روستایی این استان زیر پوشش پزشک خانواده و نظام ارجاع هستند و از خدمات لازم بهداشتی و درمانی بهره می برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز