خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

روند معافیت‌های مالیاتی به اصلاح نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۲۴۶

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: روند معافیت‌های مالیاتی عادلانه نیست و و نیاز به ساماندهی و اصلاح دارد زیرا برخی افراد از معافیت‌های گسترده استفاده می‌کنند این درحالی است که برخی از این معافیت‌ها بهره‌ای ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، داوود منظور در همایش مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در سال جاری یک میلیون مودی مالیاتی جدید شناسایی شده و یک و نیم میلیون اظهارنامه جدید به ثبت رسید.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: در جریان شفاف سازی و عدالت محوری در امور مالیاتی مالیات یک میلیون و 850 هزار واحد صنفی به صفر رسید و در مقابل 9 میلیون واحد به سامانه مودیان مالیاتی افزوده شد.

معاون وزیر اقتصاد عنوان کرد: پزشکان، وکلا، طلافروشان و آهن فروشان بیشتر درآمد مالیاتی مشاغل را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با فرارهای مالیاتی کلان، 24 شرکت بزرگ با یک‌هزار و 200 میلارد تومان و یک واردکننده خودرو با یک‌هزار و 500 میلیارد تومان مالیات شناسایی شده و مالیات‌ها درحال وصول است.

منظور بیان کرد: درآمدهای مالیاتی جزء منابع پایدار مالی برای توسعه و آبادانی هستند و در مجموع 45 درصد درآمدهای دولت از سمت مالیات بر ارزش افزوده است.

وی تاکید کرد: پرداخت مالیات براساس میزان درآمد و توانمندی در پرداخت خواهد بود و این مووضع مد نظر ما بوده و به دنبال گستردهد‌تر کردن چتر مالیات نیستیم و در این حوزه به فرهنگ سازی نیاز داریم.

این مسئول اظهار کرد: با مطالعات صورت گرفته و بهره‌مندی از فرصت‌های مالیاتی می‌توان کل بودجه دولت را تامین کرد و در سال جاری درآمدهای مالیاتی 55 درصد رشد داشته و برای سال آینده هم درآمد 700 هزار میلیارد تومانی هدف‌گذاری شده است.

منظور گفت: در استان قزوین هم شاهد رشد 61 درصدی درآمدهای مالیاتی بودیم و یک‌هزار و 132 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های قزوین پرداخت شد.

وی بیان کرد: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان آغاز شده که مطابق با آن، تمامی اطلاعات معاملات شرکت‌ها در قالب ارسال صورتحساب الکترونیک ثبت می‌شود و ضمن شفاف سازی از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند  و تاکنون ۱۲ میلیون صورتحساب به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد تومان با مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۳۵ هزار میلیارد تومان ثبت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز