خبرگزاری کار ایران

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها:

زلزله خوی همچنان جان‌ می‌گیرد / نیاز ضروری مردم زلزله زده به وسایل گرمایشی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۹۶۱

سلیمان زاده با اشاره سرد بودن هوای شهرستان خوی گفت: مردم زلزله زده خوی در این سرمای استخوان سوز نیاز به وسایل گرمایشی از جمله پتو، چادر، بخاری برقی، کانکس و ... دارند.

به گزارش ایلنا، ایرج سلیمان زاده با اشاره به وضعیت زلزله زدگان خوی گفت: با توجه به سرمای شدید هوا در این منطقه نیاز به وسایل گرمایشی بیش از هرچیزی است.

وی ضمن تقدیر از ملت بزرگ ایران برای همدردی و کمک به شهرستان خوی افزود: خوشبختانه در این روزهای سپری شده کمک‌های دولتی و مردمی خوب بوده و بخش زیادی از نیاز به مواد غذایی برطرف شده است و مردم در این زمینه دغدغه چندانی ندارند اما در زمینه لوازم گرمایشی همچنان مردم دغدغه و نگرانی دارند و نیازها بیش از کمک‌های موجود است.

سلیمان زاده ادامه داد: لوازمی مانند پتو، چادر، بخاری برقی، کانکس و ... در اولویت کمک مردم برای همراهی با زلزله زدگان خوی باشد.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: باید از تلاش دستگاه‌های خدمات رسان مانند هلال احمر و شهرداری و ارتش و سپاه تشکر کرد. دستگاه‌های دولتی هم تمام تلاش خود را انجام دادند اما این تلاش‌ها کافی نیست و مردم همچنان در مشکل هستند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور معاون اول رئیس جمهور در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها و نطق پیش از دستور خود در این اجلاس گفت: نطقی که در این اجلاس در حضور معاون اول انجام شد قطعا تاثیرگذار بود و از طرف وی به رئیس جمهور منتقل شده است و خوشحالیم که رئیس جمهور بعد از گذشته 3 روز به منطقه زلزله زده سفر کردند و این سفر امیدها را در دل مردم رنج کشیده شهرستان خوی زنده کرد.

وی اضافه کرد: سفر رئیس جمهور به منطقه ما را امیدوار کرد که خدمات رسانی سریع‌تر و جدی‌تر انجام شود و قول‌هایی برای ارائه وام‌های با مبلغ بالا به مردم داده شد تا مردم بتوانند با وجود این تورم افسارگسیخته خانه‌های خود را بازسازی یا بهسازی کنند.

سلیمان زاده تصریح کرد: شهر فیرورق در شهرستان خوی بیشترین آسیب را دید. یکی از نکاتی که وجود دارد تخریب ساختمان شهرداری این شهر زیباست و کارکنان شهرداری اکنون در کانکس کارهای اداری را انجام‌ می‌دهند. درخواست من از شهرداری‌های سراسر کشور این است که کمک کنند تا همکاران خود در شهر فیرورق بتوانند ساختمان جدیدی برای شهرداری بنا کنند.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها همچنین با بیان اینکه زلزله خوی همچنان جان‌ می‌گیرد افزود: متاسفانه افزون بر 3 نفر کشته ابتدای زمین لرزه خوی، در روزهای اخیر نیز دو نفر از هموطنانمان بر اثر گاز گرفتگی در درون چادر جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت خوی تثبیت شده و به مرحله آواربرداری رسیده است. امیدواریم به زودی مراحل ساخت خانه‌ها آغاز شود تا مردم از آوارگی نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز