خبرگزاری کار ایران

آیین نامه جدید ایمنی اتصال به زمین ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۴۸۵

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از ابلاغ بازنگری شده آیین نامه ایمنی سامانه اتصال زمین مصوب شورای عالی حفاظت فنی از سوی معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی با اعلام ابلاغ آیین نامه ایمنی سامانه اتصال به زمین توسط شورای عالی حفاظت فنی، اظهار داشت: وفق ماده ۸۵ و تبصره ۱ ماده ۸۶ قانون کار جمهوری اسلامی ایران با هدف ایمن سازی محیط کار و جلوگیری از بروز حوادث ناشی در برابر مخاطرات ناشی از برق از طریق سامانه اتصال زمین و به منظور برق گرفتگی آتش سوزی و انفجار حاصل از شرایط ناایمن توزیع برق صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور این آیین نامه پس از بازنگری توسط معاون روابط کار وزارت ابلاغ شد. 

دارایی در ادامه گفت: آیین نامه ایمنی سامانه اتصال به زمین مشتمل بر ۳۷۴ ماده در ۲۳ فصل تنظیم و به تصویب شورای عالی حفاظت فنی رسیده و به عنوان جایگزین آیین نامه سامانه اتصال زمین مصوب ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ شورای عالی حفاظت فنی شده است و اجرای آن برای همه کارگاه های مشمول قانون کار الزامی است. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: کارفرمایان، مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی و کارگاه های مشمول قانون کار و فعالان بخش های مختلف صنعتی و کارگاهی با مطالعه آیین نامه موصوف نسب به رعایت الزامات پیش بینی شده در آیین نامه ایمنی سامانه اتصال زمین اقدام خواهند کرد. 

فایل مربوط به آیین نامه ایمنی سامانه اتصال به زمین در وبگاه اطلاع رسانی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز برای استفاده کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار به آدرس www.alborz.mcls.gov.ir  در دسترس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز