خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

گلستان فاقد سد آب شرب برای استفاده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۲۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: ۷۷ درصد مساحت گلستان فاقد هسته‌های آب‌خوان است و استان فاقد سد آب شرب برای استفاده است.

به گزارش ایلنای گلستان، ایرج حیدریان اظهارکرد: از مجموع ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت استان گلستان فقط ۲۳ درصد از مناطق این استان شمالی دارای هسته‌های آب‌خوان برای استحصال آب شرب است.

وی ادامه داد: ۷۷ درصد از مساحت استان گلستان فاقد هسته‌های آبخوان است، به روایت ساده آب شرب بخش‌های اعظمی از سکونتگاه‌های گلستان از آبخوان‌های حاشیه نوار جنگلی و زیرحد کوهپایه‌های گلستان استحصال می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره‌وری آب در کشاورزی بسیار پایین‌تر از متوسط جهانی است و بر اساس آمارها 69 درصد آب‌های قابل استفاده در بخش کشاورزی هدر می‌رود، باید در بخش کشاورزی به سراغ مدیریت مصرف و بهینه و همچنین اصلاح الگوی کشت و نیز انضباط مصرف رفت. 

وی افزود: استان گلستان به سبب بارش‌های کم پاییزی و زمستانی، تابستان خشکی را پیش رو دارد و برای استفاده بهینه از ذخایر آبی نیازمند راهکار جدید در این حوزه هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: گلستان فاقد سد آب شرب برای استفاده است و فقط سد نرماب به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد و با بهره‌برداری از آن، یک چهارم آب موردنیاز در بخش شرب جمعیت استان تامین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز