خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در نشست خبری مطرح کرد؛

تعیین تکلیف ورزشگاه های شیراز با تامین اعتبار/ لاین رفت آزاد راه شیراز به اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد/ از سال ۱۴۰۴ صنایع فولاد نمی‌توانند از آب چاه و سدها استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۴۲۵

استاندار فارس گفت: ورزشگاه پارس به رغم اینکه سال ۹۵ افتتاح شد. امروز ۸۰ میلیارد تومان دیگر پول فقط برای بخش فوتبال نیاز دارد و برای تکمیل همه بخش ها۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر  با اشاره به وضعیت پروژه‌های ورزشی استان و شرایط نامناسب بودن برخی از ورزشگاه ها افزود: در مجموع وضع پروژه‌های ورزشی در سطح کشور مشکل دارد و شرکت تجهیز اماکن ورزشی کشور در سابق مسئولی داشت که توانمندی لازم را نداشت که رفت و فرد دیگری منصوب شد و طی تماس تلفنی که داشتیم برای ورزشگاه های استان رایزینی و اعتباراتی مشخص شد.

ایمانیه با اشاره به اینکه در این خصوص مسئله سه ورزشگاه پارس، شهید سلیمانی و حافظیه مطرح شد که  به شیراز بیایند و این ورزشگاه‌ها را ببینند، خاطر نشان کرد: با همکاری و حضور شهردار شیراز، راهداری و حوزه عمرانی  هفته پیش وارد شیراز شدند و تفاهم نامه‌ای منعقد شد و در سازمان برنامه و بودجه تهران و با حضور وزیر ورزش و جوانان توافقاتی شد.

وی افزود: براساس توافقات صورت گرفته برای تکمیل ورزشگاه شهید سلیمانی ۲۲ میلیارد تومان پول نیاز است و قول داده شد با همکاری استان بتوانیم تا قبل از تابستان ۱۴۰۲ ورزشگاه شهید سلیمانی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص ورزشگاه پارس  هدفگیری اولیه برای فوتبال شد و ۲۵ ملیارد تومان در ابتدا پرداخت می‌شود، ابراز کرد: این پروژه  به مناقصه می‌رود و کار شروع می‌شود و تا قبل از عید کار تکمیل شروع خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه برای ورزشگاه حافظیه نیز روز گذشته صحبتی با سردار بوعلی شد که تیم فجر  ورزشگاه را برای ۵ سال اداره کند، بیان کرد: با سرمایه گذاری تیم می توان ورزشگاه را از این وضعیت خارج کرد که در این خصوص درحال مذاکره هستیم.

ایمانیه گفت: به رغم این مشکلات با ۴۵ پروژه در دهه فجر رتبه ورزشی اول در کشور هستیم.

تعیین تکلیف ورزشگاه های شیراز با تامین اعتبار/ لاین رفت آزاد راه شیراز به اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد/ از سال ۱۴۰۴ صنایع فولاد نمی‌توانند از آب چاه و سدها استفاده کنند

لاین رفت آزاد راه شیراز به اصفهان به بهره برداری می رسد

استاندار فارس همچنین در خصوص آزاد راه شیراز- اصفهان و خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز گفت: تا اواخر سال و یا ماه های ابتدایی سال جدید شاهد افتتاح آزاد راه شیراز - اصفهان خواهیم بود و حداقل یک لاین رفت ازادراه  زیربار ترافیک می رود و در لاین برگشت به دلیل اینکه  نگران ترافیک گویم هستیم دست نگه خواهیم داشت.

ایمانیه با اشاره به اینکه افتتاح ۶ قطعه موثر است که در دسترس مردم قرار بگیرد و نباید تلقی شود که اقدامی ناپخته است، یادآور شد: باید این محور در اختیار مردم باشد و این حق مردم است که حداقل  محور شیراز به اصفهان نیز افتتاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس قول وزیر صمت پروژه های دارای۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت به بهره برداری می رسد ، یادآور شد: همچنین اگر پروژه ای تولیدات خوبی دارد خط های تولید را توسعه می دهیم که حرکت بزرگی در راستای جهش صنعت استان خواهد بود.

استاندار فارس گفت: پروژه های راکد و تعطیل شده و پروژه ای که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کار می کند در استان و شهرستان توسط اصحاب رسانه اطلاع رسانی شود.

ایمانیه تصریح کرد: پروژه مزمن دولتی در شهرستان ها که معطل مانده است و همچنین از همه سازمان های استان برای ارائه گزارش عملکردی سازمان قبل از انقلاب اسلامی تا امروز داشته باشیم که در راستای ایجاد امید در جامعه این مطالبات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هزار روستا در سال گذشته بحران و تنش آبی داشتند که باید با تانکر یا اجاره چاه های کشاورزی تامین آب می شد ، عنوان کرد: با تدبیری که شد ۳۷۹ روستا از این تعداد که در اولویت بودند در فاز اول با همکاری آبفا استان و بسیج سازندگی درحال ابرسانی هستند و ۱۱۰ روستا ابرسانی شد و مابقی نیز انجام می شود.

ایمانیه افزود: در فاز دوم ۳۰۰ روستا است و توافق اولیه با آبفا کشور شده است. 

استاندار فارس یادآور شد: برای اولین بار ۶۵ روستا شهر شیراز که در مرکز هستند در پروژه آبرسانی قرار دارند.

از سال ۱۴۰۴ صنایع فولاد نمی توانند از آب چاه و سدها استفاده کنند

ایمانیه درباره تامین آب صنایع نیز گفت: برای فولاد ها از جمله فولاد نی ریز و بختگان از سال ۱۴۰۴ نمی توانند از آب سد، چاه و رودخانه استفاده کنند و باید از پساب شهرهای جانبی یا خلیج فارس استفاده کنند.

وی بیان کرد: آب سد برای آشامیدن و کشاورزی است و اجازه توسعه صنعت آب بر را نمی دهیم مگر اینکه طریقه تامین آب از دو طریق پساب و دریا باشد.

استاندار فارس در خصوص۲۲۰ پروژه صنعتی معدنی و کشاورزی و... استان گفت: این پروژه ها از رکود کامل خارج شده است و یا به ظرفیت آن اضافه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز