خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی شورای شهر زنجان، تاکید شد؛

ضرورت شفاف‌سازی درآمدهای مالیاتی استان/ اداره مالیات پاسخگوی نمایندگان مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۶۲۳

رئیس شورای شهر زنجان، بر ضرورت شفاف سازی محل هزینه کرد مالیات های وصولی برای مردم تاکید کرد و گفت: اداره مالیات استان زنجان باید پاسخگوی نمایندگان مردم در شورای شهر باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مجید ناصحی مقدم ، در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان، با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۵۸۰  میلیارد تومان وصولی مالیات ارزش افزوده در زنجان داشتیم، گفت: یک درصد آن سهم وزارت بهداشت، ۴ درصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و ۴ درصد نیز مالیاتی است که وصول می‌شود.

رئیس شورای شهر زنجان ، ادامه داد: سازمان امور مالیاتی طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، موظف است هر سه ماه یکبار سیاهه درآمدهای مالیاتی را به تفکیک اعلام کند که تاکنون این موضوع محقق نشده است،.

وی، با یادآوری اینکه مردم باید بدانند مالیات وصولی به چه میزان بوده و کجا هزینه شده است، گفت: ما دنبال چالش نیستیم بلکه هدفمان خدمت است و نباید به گونه ای صحبت شود که مردم ناامید شوند و احساس کنند پول‌هایشان حیف و میل می‌شود.

ناصحی مقدم، درباره بودجه شهرداری نیز گفت: بودجه شهرداری هفته گذشته به ریز و شفاف به رسانه‌ها عرضه شد و بودجه مصوب نیز در نهایت شفاف و روشن منشر می‌شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه بر ضرورت شفاف‌سازی درآمدهای مالیاتی استان تاکید کرد و گفت: ما مطالبه‌گر و نماینده مردم هستیم و اداره مالیات باید پاسخگوی نمایندگان مردم باشد.

حجت الاسلام اسحاق اسماعیلی ادامه داد: اداره مالیاتی باید پاسخگوی شورای شهر به عنوان نماینده مردم باشد و برای شفاف سازی مالیاتی زمانی تعیین شود تا مسئولان پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی باشند.

دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز در سخنانی گفت: ۵ ماه از ابلاغ شیوه‌نامه جمع‌آوری تفکیک زباله از وزارت کشور به شهرداری گذشته است و این موضوع از اهمیت ویژه ای برای شهروندان برخوردار است.

منصور مرادلو بر ضرورت مدیریت زباله ها در مبدا و مقصد تاکید کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری شهرداری است که صرفا برای کارگرانی که در شهرداری مشغول هستند، هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا باید از ظرفیت‌هایی که در استان داریم از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی که می‌توانند کمک کنند و پیگیر نیز هستند استفاده کرد، افزود: متاسفانه در این چند ماه اقدام اساسی در این راستا علی‌رغم تاکیداتی که در راستای مدیریت این موضوع وجود دارد انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز