خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان صمت خوزستان خبر داد؛

پیش‌بینی بازگشت ۱۰۰ واحد راکد به چرخه تولید تا پایان سال/ برنامه تأمین آب صنایع بزرگ از پساب شهری در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۳۷۳

سرپرست سازمان صمت خوزستان از پیش‌بینی بازگشت ۱۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: سه هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار برای شرکت‌های دانش‌بنیان با سقف ۵۰ میلیارد ریال و تنفس یک‌ساله در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حمیدرضا فلاح امروز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از تأثیرگذاری ۶۰ درصدی سازمان صمت خوزستان در اقتصاد استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ جواز برای واحدهای صنعتی صادر شده که با تبدیل به پروانه بهره‌برداری پیش‌بینی ایجاد ۲۰ هزار شغل انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۰۴ پروانه بهره‌برداری نیز صادر شده است، افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۶.۵ میلیارد دلار به وزن ۱۳.۵ میلیون تُن صادرات داشتیم که به‌اندازه سهم ما در کل سال بوده و از این پس مازاد بر میزان پیش‌بینی شده صادرات می‌شود.

سرپرست سازمان صمت خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۵۰ هزار واحد صنفی در استان ادامه داد: یکی از کارهای جهت شفافیت آمار تولید موظف کردن ۲ هزار واحد پروانه‌دار برای ارائه میزان تولید روزانه و ماهانه در یک سامانه واحد است که باعث نظارت و جلوگیری قاچاق کالا نیز می‌شود.

وی بر استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل برای فعال‌سازی واحدهای راکد تأکید کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ واحد راکد بخصوص واحدهایی که به دلایل مالی به تملک بانک‌ها درآمده‌اند به چرخه تولید بازگردند.

فلاح تکمیل زنجیره تولید و ایجاد خوشه‌های صنعتی برای ارتباط بین صنایع کوچک و بزرگ را از یکی اهداف مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان و خاطرنشان کرد: سه هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار برای واحدهای دانش‌بنیان با سود ۱۴ درصد و سقف ۵۰ میلیارد ریال و تنفس یک‌ساله در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از طریق تبصره ۱۸ نیز از سوی وزارت اقتصاد و دارایی چهارهزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان در حال پیگیری است.

سرپرست سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه در خصوص تأمین گاز صنایع نیز سعی شد تا به کف تولید ضربه وارد نشود، گفت: در سال گذشته نیز قطعی برق‌ تا ۵۰ درصد ظرفیت اسمی صنایع را کاهش داد؛ ولی در سال جاری با مدیریت تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشتیم.

فلاح از مراحل انجام قرارداد هشت واحد بزرگ صنعتی با آبفا برای تأمین آب موردنیاز خود از طریق پساب شهری خبر داد و بیان کرد: همچنین برخی از صنایع فولادی در حال حاضر آب خود را از پساب شهری تأمین می‌کنند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص تعیین تکلیف معادن راکد شن و ماسه معادن جوبجی و بیکاری حدود ۷۰۰ نفر و احداث مسیر مواصلاتی برای راه‌اندازی دوباره این معادن، اظهار کرد: در این خصوص مصوبات شورای تأمین شهرستان رامهرمز به استان رفته و هیاتی برای این موضوع با ذی‌نفعان تشکیل شد که تمام مجوزها اخذ و ضمن طی‌کردن مراحل کارشناسی در‌ مسیر انجام قرار دارد.

سرپرست سازمان صمت خوزستان اضافه کرد: حدود ۸۰۰ متر جاده دوکوهک برای راه مواصلاتی این معادن معارضاتی دارد که به‌زودی تملک این زمین‌ها برای احداث جاده انجام خواهد شد.

فلاح در خصوص صادر نشدن پروانه بهره‌برداری از معادن نمک در طی سال‌های اخیر، گفت: سازمان صمت یک نهاد استعلام کننده بوده و اگر سازمان‌های مربوطه در خصوص احداث معادن جدید نمک رأی مثبت صادر کنند ما موظف به صدور پروانه هستیم. ظرفیت تولید نمک معدنی استان یک میلیون تُن در سال بوده که در صورت جواب مثبت سازمان‌های مربوطه که از آن استقبال می‌‌کنیم آمادگی استخراج ۵ تا ۶ میلیون تُن در سال را نیز داریم.

پیش‌بینی بازگشت ۱۰۰ واحد راکد به چرخه تولید تا پایان سال/ برنامه تأمین آب صنایع بزرگ از پساب شهری در حال انجام است

پیش‌بینی بازگشت ۱۰۰ واحد راکد به چرخه تولید تا پایان سال/ برنامه تأمین آب صنایع بزرگ از پساب شهری در حال انجام است

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز