خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز خبر داد؛

بررسی توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان البرز به کشور روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۰۲۷

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز از برگزاری جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با هدف بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی البرز به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، رضا جعفری در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز که  با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل تعاونی روستایی البرز و رئیس اتاق تعاون استان در سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد؛ اظهار کرد: راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان البرز به کشور روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز گفت: استان البرز از ظرفیت‌های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری برخوردار است که متاسفانه این ظرفیت ها مغفول مانده اند. از جمله ظرفیت‌های موجود، می‌توان به ظرفیت البرز در حوزه کشاورزی بویژه احداث گلخانه‌ها اشاره کرد که می‌تواند در حوزه صادرات، جذب سرمایه گذاران خارجی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان البرز نقش مهمی ایفا کند.

وی به وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان البرز به رغم وجود تحریم ها اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در تبادلات مالی و ارزی میان ایران و کشورهای خارجی وجود دارد؛ می توانیم با انجام تهاتر با کشور هدف این مشکل را مرتفع کنیم.

در ادامه این جلسه، مسائل و مشکلات پیش روی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در استان البرز از جمله وجود محدودیت‌های زیست محیطی، کمبود آب و زمین، کمبود نقدینگی، افزایش هزینه های تولید، فرار سرمایه ها و جذب در بازارهای طلا، ارز و ...، عدم سهولت اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه، بحث تامین سوخت هواپیماهای کارگو(حمل بار)، لزوم  افزایش بهره گیری از ظرفیت فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام و طراحی زنجیره تهاتری در انجام مبادلات اقتصادی با سایر کشورها مطرح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز