خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور:

دریافت مالیات از خیرین موجب می‌شود تا رغبت نیکوکاران کاهش یابد / «نذر تخصص» با هدف بهره‌گیری از ظرفیت افراد ماهر در دستور کار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۶۳۷

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با بیان اینکه فعالیت این مجمع اقدامی فرهنگی است تا با سنجیدن ضرورت‌ها برای کمک به افراد نیازمند اقدامات مؤثری را انجام دهد، گفت: مجمع خیرین کشور برای کمک به فعالیت‌های این مجموعه، فراکسیونی در مجلس دارد تا مشکلات افراد خیر و نیکوکار را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب‌اله بوربور در مراسم گشایش و راه‌اندازی مجمع خیرین استان مرکزی با اشاره به اینکه مجمع خیرین عضو شورای اجتماعی کشور است، افزود: در حال حاضر 50 مجموعه خیریه با عناوین مختلف، عضو مجمع خیرین هستند که به ثبت رسیده‌اند.

وی با انتقاد از اخذ مالیات 10 درصدی از محل فعالیت‌ها و کمک‌های خیران، ادامه داد: دریافت مالیات از خیرین به عنوان افرادی که با هدف کمک به نیازمندان فعالیت می‌کنند، موجب می‌شود تا رغبت نیکوکاران کاهش یابد و انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت‌های خود نداشته باشند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با عنوان کردن این موضوع که «نذر تخصص» با هدف بهره‌گیری از ظرفیت افراد ماهر در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در برنامه میان مدت مجمع خیرین کشور، نذر تخصص با تهیه اساسنامه‌ای مدون مصوب شده است.

بوربور تصریح کرد: در نذر تخصص، افرادی که دارای مهارت و دانش هستند، شناسایی می‌شوند و در قالب نرم‌افزار ساماندهی و دارای کد خواهند شد. این افراد برای ارائه خدمات به نیازمندان و مستضعفان معرفی می‌ شوند.

وی بیان داشت: مجمع خیرین کشور همچنین در برنامه دراز مدت نیز «بانک زمان» را در مدت 2 سال و 6 ماه فعالیت طراحی کرده است که نرم افزار و ساختار آن سازماندهی شده تا در قالب ماده واحده به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد گردد و در برنامه هفتم گنجانده شود. برای آنکه کشور در آینده دچار مشکل نشود باید تدابیر لازم جمعیتی در بانک زمان اندیشیده شود.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور تأکید کرد: از جمعیت 80 میلیونی کشور، 8 میلیون و 500 هزار نفر سالمند هستند که این جمعیت در 20 سال آینده به 30 میلیون نفر خواهد رسید. ارائه خدمات به این حجم از جمعیت به سختی ممکن خواهد شد، بنابراین باید تدابیر لازم برای ارائه خدمات به این جمعیت از اکنون پیش‌بینی شود.

بوربور با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی در سالهای گذشته 19 میلیون و 800 هزار نفر بوده و اکنون به 15 میلیون رسیده است، ابراز داشت: مجمع خیرین کشور تاکنون 6000 مدرسه در نقاط مختلف کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است. همچنین ساخت 100 مدرسه در 100 روز از مهمترین اقدامات این مجمع است.

وی اضافه کرد: مجمع خیرین کشور در حوزه علوم پزشکی نیز مجمع خیرین را در دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبایی و تربیت مدرس راه‌اندازی کرده است. این مجمع همچنین در زمان شیوع کرونا 4200 میلیارد ریال کمک‌های مالی اهداء کرد و در ارزیابی وزارت بهداشت نیز به عنوان شاخص‌ترین مجموعه شناخته شد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور همچنین گفت: ساخت و تحویل 42 هزار واحد مسکونی ویژه خانواده‌های نیازمند از مهمترین دستاوردهای بزرگ این مجمع در سطح کشور است تا بتواند گامی در راستای کمک به نیازمندان بردارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز