خبرگزاری کار ایران

برای دومین روز متوالی ؛

قزوین در آلودگی هوا از استان‌های دیگر پیشی گرفت/ احتمال ادامه تعطیلی مدارس و محدودیت‌ها در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۱۷۳

برای دومین روز متوالی، شاخص آلاینده‌ها در قزوین همچنان درحال افزایش است و امروز هم آلوده‌ترین شهر کشور بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص آلاینده‌ها در قزوین به 190 رسید.

شاخص الوند 169 و آبیک هم 156 ثبت شد.

بیشترین آلاینده ثبت شده هم ذرات PM 2.5 بود.

شهر قزوین با آلاینده 190 به مرز وضعیت بسیار ناسالم نزدیک شده و با این اوصاف به احتمال زیاد، تعطیلی مدارس و محدودیت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و اثرات مخرب این آلاینده‌ها سلامتی افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

قاسم اللهیاری، عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر قزوین هم در اعتراض به میزان آلاینده‌ها در توئیتی نوشته بود، «دیروز قزوین آلوده‌ترین استان کشور بود، مسئله‌ای که اگر جدی گرفته نشود می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به سلامت مردم و محیط زیست استان بزند.

بررسی دلایل، شناسایی منابع اصلی آلودگی و برخورد با ترک فعل‌های صورت گرفته در این خصوص باید با اولویت در دسترس کار مسئولین قرار گیرد.»

البته معاون محیط زیست انسانی استان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: باوجود اینکه بالا بودن میزان آلاینده‌ها را نمی‌توان انکار کرد اما شاید تعداد بیشتر و تجهیزات ایستگاه‌های پایش کیفیت هوا در استانی مانند تهران در کمتر بودن میانگین آن‌ها از قزوین تاثیرگذار بوده و اگر در قزوین هم امکانات بیشتری داشتیم احتمال اینکه میزان آلاینده‌ها کمتر از 190 باشد، وجود داشت، چون درحال حاضر در شهر قزوین صرفا در یک نقطه میزان کیفیت هوا سنجش می‌شود.

سعید میرزا حسینی ادامه داد: کنترل کیفیت هوا به اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت نیاز دارد و طرح‌هایی در این حوزه تعریف شده و در مجموع 23 دستگاه در این حوزه تکلیف دارند که برخی از طرح‌ها در حوزه ملی و برخی در حوزه استانی است.

وی تاکید کرد: درحال حاضر میزان بالای آلاینده‌های استان به دلیل وارونگی دما و پایداری جو است و در این شرایط آب و هوایی، آلودگی ایجاد شده از خودروها یا سایر موارد بیشتر مشخص می‌شود.

این مسئول ادامه داد: وزش بادها بویژه بادهای شمالی و بارندگی در بهبود وضعیت تاثیر دارد.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین هم روز گذشته در خطبه‌های پیش از نماز جمعه عنوان کرده بود، برای دست یابی به هوای پاک نیازمند اقدامات عملی هستیم و با اینکه با توسعه صنایع مخالف نیستیم اما باید توسعه و اقدامات صورت گرفته مطابق با محیط زیست باشد.

به نظر می‌رسد برای بهبود کیفیت هوای استان در کوتاه مدت باید به همراهی مردم و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی و یا ناپایداری جوی امید داشت، چرا که اقدامات مدیران اگر عملیاتی هم شود تاثیر آن بیشتر میان مدت و بلند مدت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز