خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت گردشگری زنجان، خبر داد؛

برگزاری نخستین همایش گردشگری معدن در زنجان/فعالیت میز گردشگری میراث جهانی جاده ابریشم در جشنواره آش ایرانی زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۰۵۶

سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان، از برگزاری نخستین همایش گردشگری معدن خبر داد و گفت: این همایش در معدن سرب و روی انگواران و با تشکیل میز تخصصی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، داود آبیان، امروز با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان، از تشکیل میزهای گردشگری در 9 ماهه اول امسال در زنجان خبر داد و گفت: نشست های تخصصی راهنمایان طبیعت گردی در حوزه میز تخصصی ژئوتوریسم، اکوتوریسم و ماجراجویانه تشکیل شده است.

سرپرست معاونت گردشگری استان، از برگزاری نخستین همایش گردشگری معدن خبر داد و گفت: این همایش در معدن سرب و روی انگواران و با تشکیل میز تخصصی برگزار خواهد شد.

وی، با یادآوری اینکه میز گردشگری خوراک ایرانی نیز در قالب جشنواره ملی آش ایرانی و جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم فعالیت می کند، گفت: میز گردشگری میراث جهانی با ترکیب متخصصین پیشنهادی میراث فرهنگی و مدیران پایگاه جهانی هم تشکیل شده است.

سرپرست معاونت گردشگری استان، با یادآوری اینکه هفت رویداد استانی و یک رویداد ملی در حوزه گردشگری برگزار شده است، گفت: جشنواره‌های اجرای برنامه نوروزگاه در گنبد سلطانیه، موزه مردم شناسی رختشویخانه و پیاده راه زنجان، مجتمع غزال خرمدره- ابهر – طارم (شهرداری) -خدابنده، پویش خانواده طبیعت دوست در روز سیزده بدر، مسابقه کاروان خودرویی رالی خانوادگی در شهرستان سلطانیه مسابقه فیلم و عکس میراث عاشورائیان و برنامه‌های مناسبتی دهه اول محرم عاشورا و تاسوعای حسینی در سطح استانی برگزار شد.

آبیان، با یادآوری اینکه در بخش رویداد ملی نیز جشنواره آش را اجرا کردیم، تصریح کرد: جشنوارهای محلی مانند جشنواره گیاهان دارویی و دم نوش‌های سرد و گرم و جشنواره غذاهای سنتی در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه، مراسم یادواره امام خمینی(ره) – یادواره معمار کبیر انقلاب در روستای باغلوجه و جشنواره گل محمدی و گلاب گیری روستای نعلبندان و جشنواره گردو در روستای سهرورد شهرستان خدابنده، سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر و جشنواره زیتون شهرستان طارم، همایش پیاده روی خانوادگی و جشنواره زردآلو در شهرستان ماهنشان، جشنواره نان و نمک در شهرستان ایجرود، جشنواره جغوربغور در شهرستان زنجان در این 9 ماه برگزار شد.

وی، با انتقاد از ناشناخته ماندن بسیای از ظرفیت های گردشگری استان گفت: نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران فرصت مناسبی است تا با خلاقیت و روش های جدید، این ظرفیت ها به گردشگران معرفی شوند.

سرپرست معاونت گردشگری استان، ادامه داد: معرفی جاذبه های گردشگری واستفاده از اپلیکیشن های جدید در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، در راستای آشنایی مسافران با جاذبه‌های ناشناخته گردشگری زنجان است تا با توجه به نزدیکی زنجان به ۱۰ استان و داشتن تمامی مسیرهای حمل و نقل آسان به این استان گردشگران بتوانند در  برنامه سفر خود در نوروز۱۴۰۲ زنجان را برای سفر انتخاب کنند.

معدن سرب و روی انگوران و کارخانه سرب و وروی ایران  در ( در منطقه انگوران استان زنجان) بزرگ‌ترین تولیدکننده سرب و روی ایران و بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاور میانه است و اولین معدن گردشگری ایران  مالک معدن سرب و روی انگوران خانواده بهادری می باشد و بهره بردار ان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و کارخانه تولید سرب و روی دندی شرکت کالسمین است.

معدن سرب و روی انگوران واقع در شهرستان ماهنشان و در ۱۳۵ کیلومتری غرب شهر زنجان واقع شده‌است.

این معـدن در موقعیت ۳۶درجه و ۳۷ دقیقه شمالی و ۴۷ درجه و ۲۴ دقیقه شرقی واقع است. نزدیکترین روستا به معدن روستای قلعه جوق با جمعیت ۲۰۰ نفر و نزدیکترین شهر به آن دندی با جمعیت پنج هزار نفر می‌باشد.

راه اصلی دسترسی (زنجان، دندی، معدن) دارای مسافتی در حدود ۱۲۰ کیلومتر است. اختلاف درجه حرارت در شبانه روز و همچنین بین فصول سرد و گرم در محل معدن زیاد است. تعداد شاغلین مجتمع معدنی انگوران به‌طور متوسط ۵۰۰ نفر می‌باشد، میزان ذخایر معدن انگوران در بخش روباز هشت میلیون تن و در بخش زیرزمینی چهار میلیون تن روی با عیار بالا است.
 

برگزاری نخستین همایش گردشگری معدن در زنجان/فعالیت میز گردشگری میراث جهانی جاده ابریشم در جشنواره آش ایرانی زنجان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز